Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP Startes ikke - Need DLL for kernel


Anbefalte innlegg

Installerte en ny driver til skjermkortet mitt her om dagen. Da jeg restarta maskinen, fikk jeg meldingen:

 

Can not load hal.dll

 

Jeg googla det, og fant til slutt ut hvordan jeg skulle kopiere denne via Windows Recovery Commands.

 

Da jeg hadde gjort det, fikk jeg en ny melding opp:

 

Need dll for kernel

 

Googla det, og fant en rekke løsninger. Har prøvd å expande/kopiere filene: ntoskrnl.exe, kernel32.dll og kdcom.dll. Men når jeg starter windows, får jeg samme feilmelding: Missing dll for kernel.

 

En ting som kan være verdt å merke seg, er at hvis jeg prøve rå kjøre i safemode, stopper den når på

KDCOM.dll

. Ble jo kjempe glad da jeg så det, å regna med det bare var å kopiere denne filen fra CDen til system32, men den samme feilen kom igjen.

 

Kan noen hjelpe meg med å få starta windows igjen? Har masse filer der som jeg ikke kan miste. Hvis det ikke er noen annen utvei, går det ann å reinstallere windows uten å røre andre mapper enn C:/windows?

 

Takk for all hjelp

Endret av KoR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har windows cden kan du vel bare å instalere på nytt. Det er mulig å instalere uten å formatere hardisken først, ikke den beste løsningen men det går. Eventuelt kan du prøve å boote med en liveCD med ubuntu eller en annen linux distro og kopiere ut alle de filene du trenger før du formaterer.

Lenke til kommentar
hvis du har windows cden kan du vel bare å instalere på nytt. Det er mulig å instalere uten å formatere hardisken først, ikke den beste løsningen men det går. Eventuelt kan du prøve å boote med en liveCD med ubuntu eller en annen linux distro og kopiere ut alle de filene du trenger før du formaterer.

 

har prøvd med knoppix, men skjermen blir "grøt" dvs alt blir striper av blått og hvitt, og ser ikke hva som skjer på skjermen. kan ymse et skriverbord i bakgrunnen men det er alt...

Lenke til kommentar
Your Fucked....

 

solved.

 

brukte linux ubuntu... brukte cd-mode så jeg boota linux rett fra cden. gikk inn i disken, kopierte alt over på ekstern hardisk og dagen var redda.

 

anbefaler dette til alle som sliter med herpa windows... bruk linux fra cd, så kan du hente alle filer på 5 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...