Gå til innhold

vil ansakffe nytt program


Anbefalte innlegg

Håper jeg ikke har lagt dette i feil forum, men jeg har i alle år brukt Office xp 2000's microsoft frontpage til å lage websider. Føler dette begynner å bli litt utdatert program, og vurderer å anskaffe meg noe nytt å leke med. Jeg kan praktisk talk nada om manuell html skriving, så hadde blitt glad for et program som gjør så mye som mulig automatisk for meg. er det noen her som kunne gitt meg noen forslag om hvilke programmer som er å anbefale til mitt bruk?

På forhånd Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adobe Dreamweaver er et godt forslag, men det koster en del penger.

Jeg er inneforstått at du vil ha noe som gjør "jobben" for deg, men jeg vil at du hvertfall skal se litt på hva det vil si å skrive dine egne koder, noe som du etterhvert vil se ikke er så vanskelig som du kanskje innbillte deg. Kombiner frontpage what you see is what you get funksjonen, mens du titter litt innpå source biten til frontpage. Dette i tillegg til å lese litt på nettet, vil du etterhvert slutte å bruke frontpage.

Tror også det finnes notisblokk programmer som alledere har lagret alle html kodene for deg ettersom du skriver, men er ikke helt sikker på om det koster noe eller ikke...noen som vet?

Endret av Vegard Melsom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker Komodo Edit på alle mine prosjekter. På flere måter så minner det om programmer som Dreamweaver med f.eks. autofullfør og delt vindu for forhåndsvisning som du sikkert kjenner til fra FrontPage (se programoversikt for flere detaljer).

Du skriver også at du ikke kan noe html fra før så da vil jeg anbefale deg å anskaffe boken HTML, XHTML, and CSS (Visual Quickstart Guide) som først og fremst fokuserer på lesere som starter på helt bar grunn, men også er til god nytte for dem som kan litt fra før.

 

Lykke til på din ferd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...