Gå til innhold

Spill-PC til ca. 9, maks 10.000


Anbefalte innlegg

Er for tiden ute etter en ny PC som hovedsakelig skal brukes til spilling, samt noe musikkarbeid(Cubase etc.). Keyboard, DVD-brenner/DVD-rom, mus, harddisk, kabinett og høyttalere er ting jeg har fra før, så det jeg trenger litt assistanse med er valg av hovedkort, CPU, minne, skjerm og skjermkort.

 

Jeg tenker kanskje på en AMD Phenom II 955 BE som CPU, men vurderer også en Intel Core i7, da jeg har sett at mpx.no har forholdsvis grei pris på denne CPUen, samt noe som ser ut som en god hovedkort-bundle(link: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=106836).

Hva vil være mest gunstig i lengden av disse plattformene?

 

Minne har jeg nesten ikke peiling på, men tenker rundt 6GB.

 

Skjermkortet er jeg også usikker på, men tenker noe rundt 3500kr.

 

Når det kommer til skjerm aner jeg virkelig ikke, men kanskje en som har HD-muligheter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort + Ram

Prosessor

Skjermkort

Skjerm

Prosessor Kjøler

Totalt 9 196,-

 

Hovedkort + Ram

Prosessor

Skjermkort + Skjermkort

Skjerm

Prosessor Kjøler

Totalt 8 997,-

 

Hovedkort + Ram

Prosessor

Skjermkort

Skjerm

Prosessor Kjøler

Totalt 9 682,-

 

Siden GPU ytelse er viktigere enn CPU ytelse i en Gamer PC:

Hovedkort

Ram

Prosessor

Skjermkort + Skjermkort

Skjerm

Totalt 9 677,-

Lenke til kommentar
Hovedkort + Ram

Prosessor

Skjermkort

Skjerm

Prosessor Kjøler

Totalt 9 196,-

 

Hovedkort + Ram

Prosessor

Skjermkort + Skjermkort

Skjerm

Prosessor Kjøler

Totalt 8 997,-

 

Hovedkort + Ram

Prosessor

Skjermkort

Skjerm

Prosessor Kjøler

Totalt 9 682,-

 

Siden GPU ytelse er viktigere enn CPU ytelse i en Gamer PC:

Hovedkort

Ram

Prosessor

Skjermkort + Skjermkort

Skjerm

Totalt 9 677,-

Hvorfor i all verden skal han kjøpe cpu kjøler til 500?

CPU kjøleren som følger med i7 920 er mer enn bra nokk, du kan til og med overklokke opp til 4.0GHz uten at det skal være nødvendig med ny cpu kjøler.

så jeg ville heller ha spart de 500,- og kanskje byttet ut noe annet.

cpu kjøler kan han jo alltids kjøpe senere.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal han kjøpe cpu kjøler til 500?

CPU kjøleren som følger med i7 920 er mer enn bra nokk, du kan til og med overklokke opp til 4.0GHz uten at det skal være nødvendig med ny cpu kjøler.

så jeg ville heller ha spart de 500,- og kanskje byttet ut noe annet.

cpu kjøler kan han jo alltids kjøpe senere.

 

Medfølgende/stock kjøler er aldri bra nok. CPU kjøleren er muligens dyr, men så er Noctua også en av de desidert beste CPU kjølerene på markedet. Dessuten kan han kjøpe noe annet senere også.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal han kjøpe cpu kjøler til 500?

CPU kjøleren som følger med i7 920 er mer enn bra nokk, du kan til og med overklokke opp til 4.0GHz uten at det skal være nødvendig med ny cpu kjøler.

så jeg ville heller ha spart de 500,- og kanskje byttet ut noe annet.

cpu kjøler kan han jo alltids kjøpe senere.

 

Medfølgende/stock kjøler er aldri bra nok. CPU kjøleren er muligens dyr, men så er Noctua også en av de desidert beste CPU kjølerene på markedet. Dessuten kan han kjøpe noe annet senere også.

ja, senere kan han kjøpe cpu vifte, men han TRENGER absolutt ikke å kjøpe det med engang, viss han vil spare litt.

Intel i7 920 har en meget god cpu kjøler, ofc må det vær kombinert med et godt kjølt kabinett

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke stjele tråden, men trenger bare et raskt svar. Jeg har kjøpt Gainward gtx 295, men jeg begynner å tenke at det var et feil kjøp. Bør jeg sende den tilbake til komplett.no og skifte til EVGA gtx 295. Har produsenten så mye å si? Alle som bygger pc velger nesten EVGA sin versjon....

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke stjele tråden, men trenger bare et raskt svar. Jeg har kjøpt Gainward gtx 295, men jeg begynner å tenke at det var et feil kjøp. Bør jeg sende den tilbake til komplett.no og skifte til EVGA gtx 295. Har produsenten så mye å si? Alle som bygger pc velger nesten EVGA sin versjon....

 

Har sett dette jeg også. EVGA er også dyrere enn f.eks XFX. Men det jeg har hørt at den eneste forskjellen på Gainward GTX 295 og EVGA 295 er designet\klistremerket, og kjøleren på skjermkortet.

 

Hvertfall dette jeg har lest på forumet her.

 

Rett meg viss jeg tar feil :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...