Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"riktig" olje Aprilia RS 125ccm 07 mod.


Anbefalte innlegg

Vel, tittelen sier vel det meste, lurer på Hvilken olje som er riktig,

fyllte oljetanken i går med Hydro's 2 takters racingolje Heltsyntetisk

Trodde det var denne jeg fyllte sist, men nå begynner jeg å tvile (haha)

Motorsykkelen (en trimma Aprilia RS 125 2007 modell) "hoster" og skal til å "drukne seg" når den får for lite turtall, slik som når motoren er kald på morgenen(skjer bare i tyngre gir i motbakker)

altså hvis jeg kjører i 4.-6. gir i motbakker under 5500 omdreininger skjer dette, har også lagt merke til at den nye oljen er litt blå-tyrkisfarget, mens den gamle var rød/rosa farget. (denne regner jeg med er den riktige, for den funka godt)

 

Har ikke noe instruksjonsbok på sykkelen, og lurer på om at oljen ikke skulle vært helsyntetisk.

Dette er ikke noe problem for meg for det er bare å ha litt mer turtall, men er kansje ikke det beste for sykkelen.

 

om jeg nå skulle skifte olje, hvordan bør jeg gjøre det? bare tømme tanken og fylle ny olje eller?

 

Om noen vet hvilke oljer som er "riktig" for min Toyota MR2 gti 2.0 1991mod.(som jeg kjøpte for litt under 14 dager siden) så hadde det også vært bra, boka står nemlig på sveitsisk siden det er en importbil, og jeg har temmelig lite peiling på slikt selv ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...