Gå til innhold

TEST: MPIO DMK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det var på tide - jeg har hatt 128MB utgaven av denne siden mars/april i fjor (bestilte fra USA samme uke som jeg så de første uavhengige testene på nett). :D

 

Har dog et par kommentarer siden jeg har hatt den i et års tid og er veldig godt fornøyd med den.

 

Batterilevetid: Jeg får fint 10 timers bruk ut av den noe jeg synes er rimelig bra med tanke på at den bruker ett AAA batteri av gangen, men som det påpekes så har jo dette blitt enda bedre på nyere enheter. Det som virkelig bruker batteri er lyset i displayet, så hvis man skipper mye frem og tilbake så øker du batterilevetiden merkbart ved å skru av lyset i spillerens interne meny. På dagtid ser du uansett fint hva som står uten backlight.

 

Lydkvalitet/ørepropper: I de aller fleste andre tester jeg har sett av denne så blir nettopp lydkvaliteten (med de medfølgende øreproppene) skrytt opp i skyene, så akkurat den konklusjonen synes jeg var litt pussig. Se f.eks. mp3.com sin test ( http://hardware.mp3.com/hardware/individual/3825.html ) hvor de skriver "With a signal-to-noise ratio of 85dB, we thought audio and earbud qualities were superb -- one of the rare players whose earbuds we don't recommend replacing. "

 

Ledningen på øreproppene er jo så kort som den er *nettopp *fordi den skal henges rundt halsen uten altfor mye ledning 'til overs' og *ikke* ligge i lomme / veske eller lignende.

 

Ellers kommenterer jeg denne: "Det er fem forhåndsdefinerte EQ-innstillinger, men disse er ikke mye å skryte av, da alt stort sett høres likt ut." Hos meg er det *betydelig* forskjell mellom de ulike modusene, så det er også noe jeg reagerer litt på.

 

Ellers en grei test - er ikke min mening å 'klage' på testen, men jeg måtte bare poste mine egne erfaringer :)

Lenke til kommentar

Lydkvalitet/ørepropper: I de aller fleste andre tester jeg har sett av denne så blir nettopp lydkvaliteten (med de medfølgende øreproppene) skrytt opp i skyene, så akkurat den konklusjonen synes jeg var litt pussig. Se f.eks. mp3.com sin test ( http://hardware.mp3.com/hardware/individual/3825.html ) hvor de skriver "With a signal-to-noise ratio of 85dB, we thought audio and earbud qualities were superb -- one of the rare players whose earbuds we don't recommend replacing. "

 

Mulig dette er deres mening, men jeg synes at når du får vondt i ørene fordi lyden er så spinkel og tynn, må man kunne kalle den elendig. Dette er faktisk en av de øretelefonene som har hatt dårligst kvalitet på lyden av de jeg har testet/prøvd.

 

Ledningen på øreproppene er jo så kort som den er *nettopp *fordi den skal henges rundt halsen uten altfor mye ledning 'til overs' og *ikke* ligge i lomme / veske eller lignende.

 

Men for de som foretrekker å ha MP3-spilleren i en lomme eller veske må du vel si at dette er litt kjedelig? Det er nemlig ikke alle som pleier å MP3-spilleren hengende rundt halsen.

Lenke til kommentar
Mulig dette er deres mening, men jeg synes at når du får vondt i ørene fordi lyden er så spinkel og tynn, må man kunne kalle den elendig.

 

Høres nesten ut som om det har vært noe feil med enten 'ørepluggene' eller spilleren - hos meg får jeg såpass fyldig lyd at jeg ikke kan bruke 'X-tra bass'-funksjonen i equalizer-valgene fordi det blir unaturlig mye bass (og jeg liker vanligvis trøkk i musikken).

 

Men lyden på ørepropper er jo veldig avhengig av at de sitter godt i ørene, kanskje derfor MPIO sine de passer godt til meg. De har muligens en litt annen utforming som fysisk passer ørene mine bedre enn andre ørepropper jeg har prøvd tidligere hvor jeg ofte får spinkel lyd med originalproppene til både en kollegas Ipod og samboerens Sony Minidisc fordi de rett og slett 'løsner' litt i løpet av kort tid og da faller veldig mye av bassen bort.

 

Uansett artig at dere tester produkter av denne typen. :)

Lenke til kommentar
Mulig dette er deres mening, men jeg synes at når du får vondt i ørene fordi lyden er så spinkel og tynn, må man kunne kalle den elendig.

 

Høres nesten ut som om det har vært noe feil med enten 'ørepluggene' eller spilleren - hos meg får jeg såpass fyldig lyd at jeg ikke kan bruke 'X-tra bass'-funksjonen i equalizer-valgene fordi det blir unaturlig mye bass (og jeg liker vanligvis trøkk i musikken).

 

Uansett artig at dere tester produkter av denne typen. :)

 

Jeg har forsøkt flere par av samme type ørepropper, og de er like ille alle sammen. Det er flere enn meg som har prøvd disse, og de har også ment at de har en elendig lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...