Jakma Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Jeg skal nå bygge min nye data, og har noen spørsmål angående det. Nå har jeg fått konfirmasjonspengene mine! Jeg har 20 000kr + 10 000kr frå før, men har langt ifra tenkt å bruke alle av dem. Ca. 10-20k. Hovedpoenget med denne dataen er GAMING, og jeg har lyst til å dra de nyeste spillene på max. Kanskje jeg skal overklokke litt hvis det blir kaldt nok... Jeg har satt opp en handlekurv på komplett.no. Slik ser den ut foreløpig: Mitt oppsett Hovedkort: P6T deluxe V2 Valgte dette kortet pga. det har støtte for SLI(har tenkt å kjøpe et ekstra 295 kort når det trengs). Vil dette kortet støtte alle de andre komponentene? Støtter den hastigheten til RAMen? Grafikkort: GTX 295 Er dette det beste kortet på markedet. Vil 2stk være det beste på markedet innen «dobble grafikkort»? Minnebrikker: OCZ reaper Vil prosessoren(920) støtte 2000mHz? Som du ser i dette forumet, post nr. 2: Forumlink sier han dette: «Actually the processor DOES support that speed. Core i7 920 supports DDR3-1066, 1333, 1600, and 1866. It even has a ratio for DDR3-2133, but the memory controller isn't stable at this speed» Hvis den er ustabil på 2133mHz, vil den støtte 2000mHz? Eller mener han PC-2133? Prosessor: i7 920 2,66 Ghz Bør jeg gå for 1366 sokkel? Jeg vet at det er fremtiden, men man får jo ikke så mye for penga. 2,66 Ghz er kanskje i det minste laget? Kommer denne prosessoren å bli flaskehalsen i datan min? Ting jeg har fra før: Cooler master stacker 831. Link OCZ ProXtream PSU 1000W Link Gammel dvd-spiller Spørsmål: Bør jeg bytte om på noen av komponentene Hvor bra drar dataen heavy spill som f.eks: Crysis og GTA IV Er 2,66 Ghz nok for en gaming maskin? Takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå