Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Raskeste 50cc scooter?


Anbefalte innlegg

Helt enkelt, hva er den raskeste 50cc scootern? og ikke kom med: Alle 50cc går omtrent like fort utrimmet, dette vet jeg. Men vet også at det er visse forskjeller, noen går noen km/t raskere enn andre.

 

Så noen som kan si meg hva som er det raskeste scootern? Hvertfall en av de raskeste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Aprilia SR50 Factory" utgaven er anerkjent som den scooteren med mest avansert teknologi som går best med minst inngrepen. Dette reflekteres jo også i prisen - det er den dyreste scooteren du får. Du må kjøpe den brukt, for den selges ikke ny atm. fordi importøren har gått konkurs (uten at det sier noe om Aprilia i seg selv, det er anerkjent merke og importøren skal visst ha vært noen rothuer)

Den har elektronisk innsprøytning, og trenger bare en chipping og fjerne av en ring i variator. Etter denne går den meget bra med kun 50cc sylinder. Innsprøytningsfunksjonen gjør også at den bruker mye mindre olje og bensin - ca 0,28L uplombert om jeg ikke husker feil.

 

Har den selv. Ventet lenge på å få akkurat den utgaven brukt. Den er veldig stødig og behagelig å kjøre, holder veldig fint følge med trafikken og gjør +- 80 på flaten - dvs. litt mindre dersom det er helling oppover og mye motvind, ca 85 på vanlig flate, litt mer med helling nedover og motvind seff. Aksellerasjonen er meget bra for en 50cc å være.

 

Kort sagt: kjøp den, stol på meg :)

Lenke til kommentar

sorry for at jeg går litt OT her nå, men importøren av aprilia er vel ikke konkurs? så vidt jeg vet fikk de ny importør i desember 08 som ble Loxkel AS (p.g.a at forrige importør gikk konk)

Loxkel AS importerer også Piaggo, Vespa, Gilera, Kymco og Tohatsu, og holder til under samme tak som Honda forhandleren (Kellox AS) så det er sikkert mulig for samarbeid mellom disse, så om du har noen forhandlere som forhandler noen av merkene, kan de sannsynligvis bestille Aprilia deler også (fra samme plass), noe som gjør at deler til aprilia er enkelt å skaffe nå :grin:.

 

Edit: Loxkel AS ble importør av Moto Guzzi i samme slengen som Aprilia.

Endret av robink92
Lenke til kommentar

Vel, for min del er det ihvertfall andre gang jeg kjøper meg en 50 kubikker, og etter å ha kjørt bil i 7 år hadde jeg ingen planer om å kjøpe meg noe sotete mekkis-dass som man bare irriterer seg over hver gang det kommer litt hell i bakken. Kan si at Aprilia-scooteren lett holder følge med trafikken rundtom i byen, samt den er stødig og velbygd, så det er rett og slett herlig å kjøre rundt på den og svippe forbi køen frem til hvert eneste lyskryss :)

 

PS: bensinforbruket er også utrolig lavt ift. utveksling grunnet ditech/factory teknologien, best i klassen i VG sin test av scootere også. SFX er knøtliten, svakere motor og bruker mye mer bensin og olje. Man trenger heller ikke effektanlegg som roper trim på Apriliaen.

Lenke til kommentar

Den er litt liten ja, men vil ikke akkurat si at motoren er så mye svakere enn Aprilia'en.

Og at den bruker så mye mer bensin og olje tror jeg heller ikke på.

Jeg kjørte over en uke på 1 tank med dette oppsettet.

Polini sport70 trim sylinder

Giannelli Reverse eff potte

powerflter

 

Og jeg kjørte ikke akkurat rolig og pent..

Lenke til kommentar
Helt enkelt, hva er den raskeste 50cc scootern? og ikke kom med: Alle 50cc går omtrent like fort utrimmet, dette vet jeg. Men vet også at det er visse forskjeller, noen går noen km/t raskere enn andre.

 

Så noen som kan si meg hva som er det raskeste scootern? Hvertfall en av de raskeste?

 

Gilera Runner sp siste modell. Med effektanlegg og vektene som følger med, samt en omdysing så har jeg selv kjørt denne i 102 km. Men vær obs, det er ikke uvanlig at disse kommer opp i 0.7-0.9 dl bensin pr mil!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Helt enkelt, hva er den raskeste 50cc scootern? og ikke kom med: Alle 50cc går omtrent like fort utrimmet, dette vet jeg. Men vet også at det er visse forskjeller, noen går noen km/t raskere enn andre.

 

Så noen som kan si meg hva som er det raskeste scootern? Hvertfall en av de raskeste?

 

Gilera Runner sp siste modell. Med effektanlegg og vektene som følger med, samt en omdysing så har jeg selv kjørt denne i 102 km. Men vær obs, det er ikke uvanlig at disse kommer opp i 0.7-0.9 dl bensin pr mil!

 

 

 

haha, er vel noe av det dummeste jeg har hørt.. bare effektanlegg og vektene som kommer med gjør ikke at den bruker 0.7 + per mil!-.- bruker max 0.5, hvis ikke er det noe feil med forgassern din!!

Lenke til kommentar

Du skal ikke tenke på hvilken som går fortest for topfart er det så liten forskjell på, er aks som utgjør forskjellen mellom orginale scootere.. peugeot speedfigt 2 har ganske god aks i forhold til flere andre scootere jeg har prøvd :)

 

Men letteste er å bare kjøpe en scooter å trimme den :p

(best å kjøpe vannkjølt motor, å speedfight 2 går ikke bra trimmet, sammenlignet med feks aerox)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...