Gå til innhold

spørsmål om spilling på widescreen skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nå koblet fra min trofaste crt skjerm gjennom 7 år og erstattet den med en 24" lcd 1920x1080 skjerm.

Spillet jeg spiller mest er fifa manager 08

Høyeste oppløsning på spillet er 1680 x 1050.

Lurte på om det er mulig å strekke dette til å utnytte hele skjermen.

1280x 1024 kan strekkes over hele skjermen men det blir litt vel mye strukket.

Alle oppløsninger fra 1400x900 og opp benytter nemlig ikke hele skjermen men lager sorte rammer.

Screenshot av 1680x1050

post-76707-1242236441_thumb.jpg

Endret av JULINGiKAKE
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke vært borti dette spillet (managerspill er ikke mi greie), men som regel kan det lønne seg å sette seg litt inn i diverse configfiler samt register-entryen om du er komfortabel med dette. Sjekk også om det kanskje finnes lavere oppløsninger med samme aspect ratio som skjermen din har.

Skrevet

Jeg har widescreen og kjører det aller meste i 1600 x 1200 for å få ekte widescreen. Kjører jeg en "normal" oppløsning og strekker det til widescreen blir høyde/bredde forholdet dårlig og bildet tydelig strukket. Dette merker jeg for eksempel best på TV (har riks-tv dekoderen koblet til dataskjermen.)

Jeg har ikke spilt noe managerspill siden CM2 en gang for mange, mange år siden, men er ikke det mest tekst? Hvor høy oppløsning trenger du?

Skrevet
Jeg har ikke spilt noe managerspill siden CM2 en gang for mange, mange år siden, men er ikke det mest tekst? Hvor høy oppløsning trenger du?

Det er en 3d del i spillet der en er spillende manager. Det er kun i dette spillet skjermen ikke blir fylt ut.

De andre spillene jeg spiller fungerer utfyllingen greit. Har også merket meg at i en av oppløsningne så er kamp klokka i rammen oppe i venstre side. Hadde det kun vært tekstdelen så hadde jeg kjørt på lavere oppløsning, men på de lave oppløsningene så er det vel mer beregnet for 4:3 ratio. Der blir spillerene veldig strukket.

Ser ut som spillet ikke er lagd for å strekke ut 16:9 , 16:10 format.

Skrevet

Fant ut at 1280x800 var midt i blinken for dette spillet. Fullskjerm og ingen lave tykke menn på banen. Ble sinnsykt gøy å være spillende manager :)

post-76707-1242322062_thumb.jpg

post-76707-1242322071_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...