Gå til innhold

Intet skjermsignal


Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Jeg har:

ASUS P4B533-VM

Intel Pentium 4 1,8 gz "Northwood"

512 MB DDR RAM PC2100 CL2.5

 

Jeg har lenge slitt med at maskinen brått restarter, og at jeg innefra maskinen hører en slags klikkelyd i samme øyeblikk.

 

Vel, nå, for noen dager siden forsvant også skjermsignalet. Jeg skrur på maskinen, alt virker iorden, ingen pipelyder fra BIOS, men skjermsignalet er borte.

 

Jeg innstallerte i januar en TwinMOS 256 MB DDR-RAM-brikke på PC2100 og CL2.5 ved siden av den jeg hadde med akkurat like spesifikasjoner. Jeg mistenkte at denne kunne være feilen og prøvde med en av her brikke og byttet slots, men til ingen nytte.

 

Jeg fikk den riktignok igang EN gang mens jeg byttet RAM-slots, og iløpet av den tiden kom en melding om at "the system hung for an improper CPU speed". Vel, jeg sjekket også denne, og alt der var også som normalt. Jeg resatte også BIOSen mens jeg hadde mulighet, men maskinen hang seg etter 5 min. under oppstart av Windows 2000.

 

Hva kan være galt - hvorfor får jeg ikke noe skjermsignal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort "Clear CMOS", men uten resultat. Jeg har plugget ut skjermkort, harddisk, CD-rom osv. for å undersøke hvem synderen kan være.

 

Hele maskinen later til å starte opp som vanlig - men skjermsignalet er og blir dødt. Derfor har jeg igrunn vanskelig for å tro at hele hovedkortet er ansvarlig her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...