Gå til innhold

BK: Gammel by


Anbefalte innlegg

Legger ut et bilde fra Sør-Frankrike. Ønsker først og fremst kritikk på komposisjon, men er rimelig ny i dette så all kritikk er velkommen. Har brukt en del tid i Lightroom på etterbehandling. Ønsket vel å forsterke(/kanskje overdrive) farger noe, samt å redusere kontraster (det vises kanskje best oppe til venstre - ikke helt bra)

 

Canon D40, 1/250, F/9, ISO 200

 

post-183885-1242073037_thumb.jpg

Endret av Albix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg tenker når jeg ser på dette bilde, er at jeg ikke finner noe spesielt å feste blikket på. Jeg ble også litt forstyrret av de skyggene på veggen til høyre i bildet. Jeg føler også at bildet er litt skeivt - mye bygning på venstre siden, lite på høyre. Det som jeg blir dratt mot på dette bildet er den gaten til venstre....jeg kunne godt tenkt meg å sett hva som befann seg der i stedet :innocent:

 

Det lyset som ser ut som kommer utenfra bildet og inn til venstre i bildet (i den mystiske gaten :love: ) er det en effekt du har lagt til ?

Lenke til kommentar
Det jeg tenker når jeg ser på dette bilde, er at jeg ikke finner noe spesielt å feste blikket på.

 

Jeg ble også litt forstyrret av de skyggene på veggen til høyre i bildet. Jeg føler også at bildet er litt skeivt - mye bygning på venstre siden, lite på høyre. Det som jeg blir dratt mot på dette bildet er den gaten til venstre....jeg kunne godt tenkt meg å sett hva som befann seg der i stedet :innocent:

 

Det lyset som ser ut som kommer utenfra bildet og inn til venstre i bildet (i den mystiske gaten :love: ) er det en effekt du har lagt til ?

 

Nei - det lyset er nok refleksjon fra huset til venstre. Bildet er tatt nokså sent på ettermiddagen og lyset var egentlig fint (om enn fortsatt litt hardt) - Men skulle gjerne ha tatt bilde enda senere med jevnere lys. men da ville sola kommet med i bildet.

 

Det er mulig at et kvelds-/nattbilde ville gjort seg bedre med denne komposisjonen.

 

Takk for at du tok deg tid :-)

Lenke til kommentar
Dette var utrolig kult.

Fantastisk stemning! Herlig varme i bildet.

Eneste som trekker litt ned for min del er greinene på venstre side.

 

 

Tusen takk for det :-)

 

Har forsøkt å croppe bort både skyggene til høyre og greinene til venstre, men det funket ikke så bra desverre.

 

Oppsummert er det da altså 50/50 - en som liker komposisjonen og en som ikke liker den.

 

Tusen takk til dere begge :-)

Lenke til kommentar

Som nevnt er greinene på den ene siden irriterende å ødelleger bildet litt, lyset er fint og skaper en fin stemmning. Komposisjonen, nja jeg liker den sånn passe, en helt grei komp i mine øyne.

 

Som nevnt er greinene på den ene siden irriterende å ødelleger bildet litt, lyset er fint og skaper en fin stemmning. Komposisjonen, nja jeg liker den sånn passe, en helt grei komp i mine øyne.

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...