Gå til innhold

"Bugs" etterfulgt av blåskjerm etter oppdatering av skjermdriver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nettopp anskaffet meg en ny laptop av typen Asus M50VN.

 

Denne ble levert med et Geforce m 9650gt skjermkort.

 

Etter at jeg oppdaterte skjermdriveren til den nyeste nvidia hadde å tilby på sine sider, begynte det umiddelbart å komme "bugs" på skjermen. (for å illustrere dette, så kan dere se for dere en analog tv-kanal som ikke er helt korrekt innstillt, små flimmer som danset over skjermen). Jeg restartet maskinen umiddelbart i håp om at dette kunne fungere, men bugsene viste seg allerede på innloggingsmenyen.

 

Før jeg rakk å rulle tilbake skjermdriveren ga maskinen etter og presenterte blåskjermen.

Jeg startet maskinen på nytt i sikkermodus og fikk rullet tilbake skjermdriveren, og det skal sies at denne fungerer utmerket, selv under tung 3D-behandling over lang tid.

 

Tanken om at det kanskje kunne være all bloatwaren som ble levert med maskinen (f.eks "splendid") som ikke gikk overens med den nye driveren slo meg, og jeg reinstallerte en ny og ren versjon av vista. men problemet vedvarte etter driveroppdateringen.

 

Noen som har en ide om hva som kan være problemet her? takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å laste ned siste drivere fra Asus sine sider, eller laste ned en ”modded” driver fra LaptopVideo2Go sine sider. Den linken gjelder kun for Vista 32-bit.

 

Last ned siste driver derfra og pakk den ut. IKKE installer den enda. Last så ned den moddete inf filen fra samme link, pakk den ut og kopier den til den mappen hvor du har Nvidia driverne fra LaptopVideo2Go. Svar ja til å overskrive den inf filen som allerede er der. Deretter kan du installere driverne og de burde virke helt fint.

 

Vær klar over at de nyeste driverne ikke alltid er de beste.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er å laste ned siste drivere fra Asus sine sider, eller laste ned en ”modded” driver fra LaptopVideo2Go sine sider. Den linken gjelder kun for Vista 32-bit.

 

Last ned siste driver derfra og pakk den ut. IKKE installer den enda. Last så ned den moddete inf filen fra samme link, pakk den ut og kopier den til den mappen hvor du har Nvidia driverne fra LaptopVideo2Go. Svar ja til å overskrive den inf filen som allerede er der. Deretter kan du installere driverne og de burde virke helt fint.

 

Vær klar over at de nyeste driverne ikke alltid er de beste.

 

Okey, takk! Så du mener jeg ikke burde tukle med dette om den driveren jeg bruker nå fungerer bra?

 

Vet du grunnen til hvorfor nvidia sine standarddrivere ikke er kompatible?

Lenke til kommentar

Det kan jeg ikke svare helt sikkert på. Som sagt, mange ganger er ikke de siste driverne de beste, de kan nemlig ha noen bugs etc. Og du lastet ned GeForce Release 185 for Notebooks regner jeg med?

 

Jeg lastet ned i dag den driver for mine 2 8800M GTX kort som sitter i en Dell XPS 1730, og har ikke opplevd noe rart enda. Installasjonen gikk helt greitt den. :thumbup:

 

Hvis den driver du har virker helt fint, er det ingen grunn til å bruke den nyeste med mindre et program eller et spill hyler etter siste skrik av drivere. Du kan jo sjekke support siden til Asus og se om de har en nyere driver til laptopen din.

 

Er ikke helt sikker på hva du mener med standard driverne, men de driverne som jeg kaller standard drivere til Nvidia er laget for desktop skjermkort som har en annen type GPU enn notebook skjermkort, derfor vil de ikke virke.

Lenke til kommentar
Det kan jeg ikke svare helt sikkert på. Som sagt, mange ganger er ikke de siste driverne de beste, de kan nemlig ha noen bugs etc. Og du lastet ned GeForce Release 185 for Notebooks regner jeg med?

 

Jeg lastet ned i dag den driver for mine 2 8800M GTX kort som sitter i en Dell XPS 1730, og har ikke opplevd noe rart enda. Installasjonen gikk helt greitt den. :thumbup:

 

Hvis den driver du har virker helt fint, er det ingen grunn til å bruke den nyeste med mindre et program eller et spill hyler etter siste skrik av drivere. Du kan jo sjekke support siden til Asus og se om de har en nyere driver til laptopen din.

 

Er ikke helt sikker på hva du mener med standard driverne, men de driverne som jeg kaller standard drivere til Nvidia er laget for desktop skjermkort som har en annen type GPU enn notebook skjermkort, derfor vil de ikke virke.

 

Jeg lastet ned driverne for notebooks ja. Med standarddriverne mener jeg driverne som nvidia leverer for sine mobile skjermkort.

 

Da får jeg bare fortsette å kjøre på denne gamle driveren og håpe at det ikke er noen defekter ved skjermkortet som forårsaker feilen.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned driverne for notebooks ja. Med standarddriverne mener jeg driverne som nvidia leverer for sine mobile skjermkort.

 

Da får jeg bare fortsette å kjøre på denne gamle driveren og håpe at det ikke er noen defekter ved skjermkortet som forårsaker feilen.

 

Takk for hjelpen :)

 

Glemte å spørre om du avinstallerte de gamle driverne før du installerte de nye. Gjorde du ikke det, kan det være en mulighet for driver konflikt med de problemene du fikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...