Gå til innhold

xp vil ikke boote


Anbefalte innlegg

Formaterte nettopp hardisken på en relativt gammel p3 600 mhz med en atapi cd-rom. Når jeg da startet opp pc'en på nytt ville ikke xp boote/starte. Jeg laget en oppstart diskett i 98 og prøvde å starte instalasjonen ved hjelp av den men jeg får det ikke til. Noen som har et tips eller hvet hva som skal gjøres, så blir jeg takknemelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd begge deler men jeg tror feilen ligger i at cd-romen ikke greier å lese cd-platen. Jeg åpnet opp kabinettet for tanken slo meg at jeg kansje skulle bytte cd-rom... men idioten som har bygd opp pc'en har limt ide kabelen inn i cd-romen. Takk for hjelpen uansett. har dere noen andre forslag så er de velkomne.

Lenke til kommentar

1.

Med en win98 oppstartsdiskett får du da bootet opp maskinen til c:? får du kontakt med cd-rommen?

 

2.

viss du får kontakt med cd-rommen, hvordan starter du installeringen av XP? hvilke feilmelding får du? hvor langt kommer du?

 

 

Jeg har personlig slitt litt med installering av XP fra cd-rom ( skyldes min raid -konroller ).

Det jeg gjør er å formatere C:

Så kopierer eg inn XP installeringen til C:, husk å starte smartdrv.exe først, for ellers så går det tregt. og pass på å få med alle kataloger under 386i mappa. Jeg bruker dødsgammle og passe udugelige norton commander til kopieringa, så pass på viss du bruker dos-funksjoner til slikt. Tror gamle dos sin xcopy er bra å bruke.

Så starter du installering på vanlig måte.

 

dette er bare slik jeg gjør det. Det finnes sikkert andre og bedre måter, men viss du sliter så kan du jo se på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...