Gå til innhold

innstallere windows 7 på blank Hd...trygt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt inn en ekstra harddisk i pc. På den finnes kun windows 7.Denne pc kjører ellers Vista fra en annen harddisk. Hva vil skje om jeg endrer bootrekkefølge i setup,og starter opp med den harddisken som inneholder win.7?

 

Kanskje et idiotspørsmål...?

 

vennlig hilsen

teddy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal vel ikke trenge å forandre bootsetup engang.

Hvis det finnes to operativsystem tilgjengelig for booting, skal man kunne få et valg før Windows loader. Dermed kan du velge Vista, eller W7 alt etter som humøret ditt :)

Jeg får ikke det spørsmålet. Win.7 ble innstallert på den harddisken mens den sto i en annen pc. kan det være grunnen?

Lenke til kommentar
Du skal vel ikke trenge å forandre bootsetup engang.

Hvis det finnes to operativsystem tilgjengelig for booting, skal man kunne få et valg før Windows loader. Dermed kan du velge Vista, eller W7 alt etter som humøret ditt :)

Jeg får ikke det spørsmålet. Win.7 ble innstallert på den harddisken mens den sto i en annen pc. kan det være grunnen?

 

Det er 2 muligheter her:

 

1. Lær deg å bruke bcdedit (innebygd verktøy i vista og win7) for å legge til en oppføring i bootloaderen

2. Bruk EasyBCD til å gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar
Du skal vel ikke trenge å forandre bootsetup engang.

Hvis det finnes to operativsystem tilgjengelig for booting, skal man kunne få et valg før Windows loader. Dermed kan du velge Vista, eller W7 alt etter som humøret ditt :)

Jeg får ikke det spørsmålet. Win.7 ble innstallert på den harddisken mens den sto i en annen pc. kan det være grunnen?

 

Det er 2 muligheter her:

 

1. Lær deg å bruke bcdedit (innebygd verktøy i vista og win7) for å legge til en oppføring i bootloaderen

2. Bruk EasyBCD til å gjøre jobben for deg.

Heisan!

Det viste seg å være en tredje mulighet. Jeg formaterte disken med win7,monterte den i pc, og innstallerte på nytt. Nå kan jeg velge operativsystem fra oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...