Gå til innhold

Bærbar pc til 15årig jente


Anbefalte innlegg

Har ei søster som har planer om å kjøpe bærbar pc med et tak på 6000,- av konfirmasjonspengene.

 

Da jeg har lite peiling på hva av bærbare som er bra spør jeg dere?

 

Hun bruker den til nettsurfing, mye bilder og hun ser serier og film(one tree hill etc.. :p)

 

Any tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil nok gå rett hen å anbefale ein MacBook.

Det er mykje lettare å jobbe med, krever særdeles lite vedlikehald, og går fort. Ein Mac er ikkje så suveren til spill (enno iallefall), men alt det andre gjer den meget bra.

Dei koster rektignok noko meir enn 6000,- men det syns iallefall eg det er verdt for å sleppe ein masse vedlikehald, og ha ein kjapp og pen maskin i lang tid.

Prisane for den nye MacBooken i aleminium starter på 10 990, mens den ordinære kvite går for 8590,-. Det er mykje penger, eg vett, men ho vil få igjen med renter. Kan utdype dersom Mac er eit alternativ. Eg elskar iallefall min.

Lenke til kommentar
Eg vil nok gå rett hen å anbefale ein MacBook.

Det er mykje lettare å jobbe med, krever særdeles lite vedlikehald, og går fort. Ein Mac er ikkje så suveren til spill (enno iallefall), men alt det andre gjer den meget bra.

Dei koster rektignok noko meir enn 6000,- men det syns iallefall eg det er verdt for å sleppe ein masse vedlikehald, og ha ein kjapp og pen maskin i lang tid.

Prisane for den nye MacBooken i aleminium starter på 10 990, mens den ordinære kvite går for 8590,-. Det er mykje penger, eg vett, men ho vil få igjen med renter. Kan utdype dersom Mac er eit alternativ. Eg elskar iallefall min.

 

Mye penger av konfen det, men ja, jeg har prøvd å si at mac er tingen for henne... :(

 

 

Mtp den andre, er fujitsu noe bra for en pc? Vil ha litt kvalitet, trodde acer eller asus var tingen.

Endret av JeepersCreepers
Lenke til kommentar

når det gjelder bærbare så er fsc(fujitsu) billige MEN det er mye feil på dem. Men kjøper du som forbruker har du fem års reklamasjonsrett så da er det egentlig ikke noe problem.

 

Noe som er greit er å gå innom lokale elkjip, expert eller noe sånt og se. Ofte er det mye smak og behag..

Prisene er ikke så alt for gæli heller der:)

Lenke til kommentar
Eneste jeg stusser over er 120gb.

 

120 GB er helt OK harddiskstørrelse på en laptop i dag. Og du får faktisk ganske mange bilder inn på den plassen, om du (søsteren din) ikke er en slik som må ta vare på absolutt alt, inkludert bildet hvor dekselet var på.

 

Dessuten er det en utrolig uklok idé å basere seg på å lagre alle de dyrebare bildene på en mobil enhet. Foreslår en svær "bærbar" harddisk til dette. En slik 1TB kloss f.eks. Så kan man lagre bilder på maskinen mens man er på tur og dumpe dem til klossen når man kommer hjem. Helst bør du også ha en kopi på enda en kloss, evt. DVD/Bluray slik at dersom harddisken kræsjer, så har du backup.

 

Ikke ha eneste kopi av bildene dine på et attraktivt tyveriobjekt du tar med deg når du går ut.

Lenke til kommentar

Uansett hvilken bærbar man har så har man en ekstern disk i tillegg når man tar bilder, selv har jeg en Macbook Pro som kom med en 320GB hdd mens jeg bytta den til en Intel 80 GB SSD som jeg er meget fornøyd med og har en LaCie ekstern disk. 120GB lagrer en del bilder, og man skal alltid ta backup av de, uansett hvor mye plass hun har så burde hun jobbe meg ekstern hardddisk i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...