Gå til innhold

[Løst]Ny Gaming PC * 7 - 10k * i7 eller Duo?


Anbefalte innlegg

Hei! Takk for at akuratt DU leser dette nå, og at du (forhåpentligvis) tar deg bryderiet ved å hjelpe meg. Det er utrolig hyggelig!

 

Core 2 Duo er jo det lette alternativet. Og er det åpenbart beste valget. Idag.

Men med større fremtidsutsikter, er i7 åpenbart det beste, siden en fremtidig oppdatering blir billig. Hva skal jeg velge? Kanskje jeg burde vente til i7 hypet avtar litt?

 

Uansett, jeg skal gjøre dette kort. Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gaming PC, og en skjerm. Dette fordi min forrige tok sitt siste pust senest igår.

Okay, håper dere forsatt henger med. Litt info:

 

Ting jeg skal kjøpe: PC og skjerm

 

Ting jeg IKKE vil ha i denne PCen: Mer en 500gb harddisk (Har en WD ekstern harddisk på 450gb fra før) , blueray (og ellers andre dyre, unyttige funksjoner)

 

Ting jeg vil ha: 2Gb ram eller mer, hovedkort som støtter HD oppløsning på skjermen (med mindre dette er upraktisk, faktisk må dere gjerne overbevise meg, hvis noen av ønskene mine er upraktiske inv_biggrin.gif), Prossersor: Ikke mindre enn 3Ghz (Hvis 2 kjerner), og ikke mindre enn 2,33 GHZ hvis fire kjerner.

 

Ellers er jeg ganske blank...

Jeg har jo hørt mye dritt om fire-kjernede prossessorer (i forhold til gaming), men selv har jeg ingen erfaring med fire-kjernede prossesorer, så jeg vil ikke trekke noen konklusjon enda.

 

Ting jeg vil bruke PCen til: Som nevnt ovenfor skal dette være en gaming PC. Jeg vil derfor dra spill som: Far Cry 2, Gta IV o.l bra. Helst på Max, uten for lav FPS.

 

Ting jeg har fra min forrige PC (den som døde igår) som fortsatt funker : Lydkort, 512Mb ram, CD-og DVD rom, WIndows xp SP3, en 17 tommers skjerm og diverse vifter...

 

Husk at denne PCen er fra 2004, og alle disse tingene har fått kjørt seg. Jeg vet ikke om det er noe jeg kan bruke mer eller ikke... you tell me lol2.gif Alltid greit å spare noen grunker vettu ^^,

 

Og til slutt, budsjett: 7-10k

 

TUSEN TAKK FOR ALL NYTTIG HJELP! thumbup.gif

Endret av Peddarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...