Gå til innhold

Hvor kan man Legge ut en CV på nett?


Anbefalte innlegg

Hei, grunnet noe litt usikre tider har jeg tenkt å legge ut CVn min på nett, men finnes det ett sted man kan legge den man har skrevet selv ut? med det mener jeg en seriøs side hvor bedrifter som søker medarbeidere kan finne nettop MIN Cv, for å så ta kontakt??

 

Finnes det noe slik (utenom nav)

 

på forhånd takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har min CV på http://www.linkedin.com/. Der kommer det en del henvendelser, i alle fall hvis man har bygd opp litt nettverk. Ser mer og mer at rekrutteringsbyråer bruker linkedin.

 

Ellers så fikk jeg en del henvendelser da jeg hadde CV-en min på finn.no også.

 

Det kommer litt an på hvilken type jobb du er ute etter og hva slags bransje du jobber innenfor.

Endret av stadskle
Lenke til kommentar

Hva med å kontakte et par konsulentfirmaer (ikke vikarbyråer) om du vurderer ny jobb?

Du kan selv holde kontroll på hvor de sender CVen og en eventuell avtale kan variere fra fast ansatt konsulent, via kontraktsansettelse til avtalt prøveperiode med en av deres kunder som senere blir din faste arbeidsgiver.

 

Jeg er forøvrig også på LinkedIn.

 

 

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Du skal ikke være redd for å registrere deg hos bemanningsbyråene, mange bedrifter går rett til disse i stedet for å utlyse stillinger offentlig, så der vil det finnes mange jobber som du ellers ikke ville fått vite om. Jeg fikk nylig jobb gjennom Xtra, et oppdrag som ikke ble utlyst av hverken oppdragsgiver eller bemanningsbyrået. Sjansene for fast stilling hos oppdragsgiver etter endt oppdrag er sannsynligvis gode.

 

Registrer deg hos Adecco, Xtra, Kelly, Manpower, Proffice, og kanskje noen av de mindre kjente også. Der kan det hende det er færre kandidater om beinet. :)

Lenke til kommentar

For å ta det med bemanningsbyrå.

Jeg er ingeniør og jobber i oljebransjen. Fikk min forrige jobb via et slikt konsulentselskap. Var innleid et halvt år og ble så fast ansatt.

Da jeg på ny fant ut at jeg ville se meg om etter ny jobb kontaktet jeg et annet byrå. De kom opp med en spennende jobb og jeg tok denne som innleid. De første kontraktsperiode (1. år) nærmet seg slutten fikk jeg tilbud om fast stilling. Jeg var imidlertid interessert i den friheten konsulentlivet gir og sa nei takk. I dag er jeg fortsatt fast ansatt i samme konsulentfirma, men jobber nå i en kontrakt mot et annet firma. I tillegg til friheten er selvsagt lønn et argument for å jobbe på denne måten. Et argument imot er at det er konsulentene som først ryker ut om det blir nedskjæringer.

 

Sam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...