Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Hjelp til tolkning av kort tysk setning og erfaringer fra eksamen tysk II vår 08


Anbefalte innlegg

Skal snart ha tentamen i tysk II, videregående skole.

 

Ser i den anledning på eksamen for våren 08.

 

Der er det et utsagn jeg skal skrive en tekst ut fra. "Die Jugend hängt nicht nur rum" kan noen tolke dette utsagne for meg? Forstår ikke helt hva de vil jeg skal skirve om, skal prøve å skrive en tekst for å forberede meg mest mulig.

 

Ellers, er det noen som har hatt eksamen i tysk II våren 08, og har fullstendig oppgavesett med vedleggene og alt hadde det vært supert om jeg kunne fått dem (a). På udir ligger bare oppgavene uten vedleggene, og det er ganske irriterende da jeg prøver å få et helhetlig inntrykk av hvordan tentamen blir...

 

Ble litt lang emnetittel, men det var det som beskrev emnet mest...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal snart ha tentamen i tysk II, videregående skole.

 

Ser i den anledning på eksamen for våren 08.

 

Der er det et utsagn jeg skal skrive en tekst ut fra. "Die Jugend hängt nicht nur rum" kan noen tolke dette utsagne for meg? Forstår ikke helt hva de vil jeg skal skirve om, skal prøve å skrive en tekst for å forberede meg mest mulig.

 

Ellers, er det noen som har hatt eksamen i tysk II våren 08, og har fullstendig oppgavesett med vedleggene og alt hadde det vært supert om jeg kunne fått dem (a). På udir ligger bare oppgavene uten vedleggene, og det er ganske irriterende da jeg prøver å få et helhetlig inntrykk av hvordan tentamen blir...

 

Ble litt lang emnetittel, men det var det som beskrev emnet mest...

 

Die Jugend hängt nicht nur betyr " De unge er ikke bare"

Rum vet jeg ikke, sikker på at det er slik det staves?

Lenke til kommentar
Die Jugend hängt nicht nur betyr " De unge er ikke bare"

Rum vet jeg ikke, sikker på at det er slik det staves?

 

Er slik det staves ja, jeg får det til å bli "De unge er ikke bare rom". Vedlagt skal det være en tektst om ungdomsherberger, så jeg får ikke helt dette til å henge sammen.

 

Jeg tror rum på tysk er rom som i den alkoholholdige romen. Da kan det skrives rundt alkohol og ungdom.

 

I google translate fikk jeg: "De unge er ikke bare et forum!"

 

Det virket litt rart, da jeg fikk opp bare rum når jeg prøvde å oversette rum. Tror translage ikke får med seg hele sammenhengen elns.

Endret av MrPancake
Lenke til kommentar
Die Jugend hängt nicht nur betyr " De unge er ikke bare"

Rum vet jeg ikke, sikker på at det er slik det staves?

 

Er slik det staves ja, jeg får det til å bli "De unge er ikke bare rom". Vedlagt skal det være en tektst om ungdomsherberger, så jeg får ikke helt dette til å henge sammen.

 

Jeg tror rum på tysk er rom som i den alkoholholdige romen. Da kan det skrives rundt alkohol og ungdom.

Det kan stemme bra :)

Lenke til kommentar

Da satser jeg på det, og takker for hjelpen :)

 

Er fremdeles takknemmelig hvis noen har fullstendig oppgavehefte til tysk II eksamen våren 08 ;)

 

Edit: Når jeg tenker meg om, betyr herum rundt omkrigng, kan rum da kansje bety rundt forbi? Slik at setningen blir "De unge henger ikke bare rundt omkring" tror egentlig det passer bedre...

 

Edit x2: Det var det over som var riktig :)

Endret av MrPancake
Lenke til kommentar
Da satser jeg på det, og takker for hjelpen :)

 

Er fremdeles takknemmelig hvis noen har fullstendig oppgavehefte til tysk II eksamen våren 08 ;)

 

Edit: Når jeg tenker meg om, betyr herum rundt omkrigng, kan rum da kansje bety rundt forbi? Slik at setningen blir "De unge henger ikke bare rundt omkring" tror egentlig det passer bedre...

 

Edit x2: Det var det over som var riktig :)

Flott at det ble løst :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...