Gå til innhold

BK: Vårens gleder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde seg slik at jeg var på tur, for en gangs skyld, for å finne blåveis i nærområdet - da den er ganske vanskelig å finne her om kring. Godt plantet i villmarken dukket det opp en flott hest, med en flott rytter. Med makrolinse på huset og innstillinger deretter, oppsto dette:

post-122083-1241628346_thumb.png

EXIF:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kamera: Pentax K200D

Objektiv: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro

Lukkertid: 1/250

Blender: f/3.5

ISO: 100

Fant forøvrig blåveisen også:

post-122083-1241628440_thumb.png

EXIF:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kamera: Pentax K200D

Objektiv: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro

Lukkertid: 1/30

Blender: f/9.5

ISO: 200

Ganske ny i gamet enda, og er åpen for forslag på alle felt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første var jo faktisk ganske pent, men likte ikke helt det ute-av-fokus-treet til høyre.

Og til det andre; gå nærmere og ikke plasser blomsten helt i midten.

Skrevet

Du har ikke kommet særlig "macro" innpå den "blåveisen" så jeg kan ikke si for sikkert, men det så mer ut som fiol enn blåveis. Fint bilde av rytter i skogen, men du bør krympe bildene dine en del når du legger ut.

RandiA

Skrevet

Bilde 1: prøv å kutte rett under ledningen,det,sammen med den uskarpe forgrunnen(som kler dette bildet)gir nok innhold og dybde.

Bilde 2;her var det noe rotete(for mye detaljer) :wow:

Det ideelle ville vært å fysisk fjærnet barkstykket i midten,og tatt bildet mot den flotte stokken som er til høyre i bildet.

Hvis du er ny i gamet gjør du det litt lettere hvis du passer på å ta slike bilder i medlys eller at lyset faller skrått bakfra.

Blomstene var nydelige de. :grin:

En herlig tid.

Skrevet

Jeg likte det første bildet best av de to. Synes blåveisen burde vært mer dominerende i det andre bildet. Litt tettere innpå, kanskje en annen vinkel?

Skrevet (endret)
Det første var jo faktisk ganske pent, men likte ikke helt det ute-av-fokus-treet til høyre.
Bilde 1: prøv å kutte rett under ledningen,det,sammen med den uskarpe forgrunnen(som kler dette bildet)gir nok innhold og dybde.
Fint bilde av rytter i skogen, men du bør krympe bildene dine en del når du legger ut.

RandiA

Takk, skal se om jeg kommer opp med en ny versjon. :) Har også en lei uvane som innebærer .png, skal se om jeg får gjort noe med det.

Og til det andre; gå nærmere og ikke plasser blomsten helt i midten.
Du har ikke kommet særlig "macro" innpå den "blåveisen" så jeg kan ikke si for sikkert, men det så mer ut som fiol enn blåveis. Fint bilde av rytter i skogen, men du bør krympe bildene dine en del når du legger ut.

RandiA

Jeg likte det første bildet best av de to. Synes blåveisen burde vært mer dominerende i det andre bildet. Litt tettere innpå, kanskje en annen vinkel?
Bilde 2;her var det noe rotete(for mye detaljer) :wow:

Det ideelle ville vært å fysisk fjærnet barkstykket i midten,og tatt bildet mot den flotte stokken som er til høyre i bildet.

Hvis du er ny i gamet gjør du det litt lettere hvis du passer på å ta slike bilder i medlys eller at lyset faller skrått bakfra.

Blomstene var nydelige de. :grin:

En herlig tid.

Det var et lite fysisk problem ang. blomstene. Som nevnt var de ikke så enkle å få tak i, og som rullestolbruker var det så nært jeg kunne komme. Hadde heller ingen mulighet til noen annen vinkel desverre. :(

Takker forøvrig for tilbakemeldingene, det hjelper å få litt veiledning og tips :)

Endret av WheelMan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...