Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan selge dyrere bil sikkert?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal selge bilen min, og siden dette er første gang jeg selger en dyrere bil, ønsker jeg tips på hvordan dette gjøres på en sikker måte.

For eksemplets skyld, selges bilen for 350k, og restlån på den er 300k. Hvordan gjøres dette sikkert og praktisk? Det er vel slik at kjøper frir inn lånet, og gir selger det resterende beløpet...?

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg skal selge bilen min, og siden dette er første gang jeg selger en dyrere bil, ønsker jeg tips på hvordan dette gjøres på en sikker måte.

For eksemplets skyld, selges bilen for 350k, og restlån på den er 300k. Hvordan gjøres dette sikkert og praktisk? Det er vel slik at kjøper frir inn lånet, og gir selger det resterende beløpet...?

 

På forhånd takk for alle svar.

 

Du gjør et salg av en "dyrere" bil på samme måte som alle andre biler som er belånt. Den sikreste måten for din egen del er at du mottar en bankremisse på salgsbeløpet og bruker dette beløpet til å innfri lånet. Om kjøper ikke ønsker å stole på at du innfrir lånet kan dere dra i banken sammen og innfri det, samt at du får en remisse på overskytende beløp.

Lenke til kommentar
Du gjør et salg av en "dyrere" bil på samme måte som alle andre biler som er belånt. Den sikreste måten for din egen del er at du mottar en bankremisse på salgsbeløpet og bruker dette beløpet til å innfri lånet. Om kjøper ikke ønsker å stole på at du innfrir lånet kan dere dra i banken sammen og innfri det, samt at du får en remisse på overskytende beløp.

 

Ok, skal se på dette. Hvor sikkert er egentlig bankremisse? Har en kompis som solgte en mc, hvor bankremisse ble brukt. Da han kom i banken oppdaget de en skrivefeil på remissen, og den ble ikke godtatt. Etter dette hadde han ett svare strev med å få ordnet dette med kjøper, men fikk til slutt ordnet det - kjøper kunne jo egentlig bare gitt f..., og fått seg en gratis mc. Men Ordningen med å gå i banken sammen er nok den sikreste ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...