Gå til innhold

Flytte vista til annen harddisk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde Windows Vista i bærbar pc som ble ødelagt, men harddisken funker og jeg har kjøpt sånn eksternt kabinett til den, kan jeg overføre vista fra den harddisken til den som sitter i pcen fra før, for liker ikke xp :p

Endret av Octavarium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vi kan anbefale å lese om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

 

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Hvis du er interessert i raske løsninger, hvor du ikke aner hva du gjør, så har du mange verktøy ute der, for å ta image fra din … bærbar Vista installasjon og montere på et annet disk.

 

Problemene som vil komme, må behandles etter hvert.

 

Hvis du er interessert i løsninger hvor du aner hva du gjør, så starte du her:

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...a5-5b50c657de08

 

Du trenger god plass for å arbeide med images. Så når du installeres AIK, og hvis du installerer på den C:\ vil den kreve min 900MB.

 

Når du skal arbeide med images vil du trenger mange GB, og det arbeidsområde kan self være på et annet sted. (det var bare for å orientere om det, og ikke nødvendigvis at det Må gjøres slik.)

 

Når du er ferdig med Aik installasjon, vil du:

 

-kunne ta image fra din XP installasjon, slik at du kan legge tilbake, når som helst, med en vis forarbeid

 

-kunne ta image fra den Vista installasjon som er på den …bærbar disk..for så å montere på en disk (igjen må noe forvurderes)

 

-kunne hente din original Vista installasjon, som ligger nok i en recovery sak, og montere på en disk.

den vil garantert starte i en auditSystem pass, slik at du tilpasser den før du gerenalize.

 

….lista kan bli lang.

 

 

Kommer du noe videre med det Aik, så er det bare å spørre, slik at din opplevelse med å bruke det, blir som det burde.

Lenke til kommentar

Ett enkelt spørsmål. angående det programmet fra Microsoft.

Er brukergrensesnittet oversiktlig for en amatør? Og kan en lage ett speilbilde av min nyinstallerte Vista versjon.

slik at en kan installere med de programmene som er på harddisken per dags dato?

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...