Gå til innhold

Hjemmenett og server med backup og streaming


Anbefalte innlegg

Ute etter et stabilt system hvor jeg kan kjøre en server sentralt i leiligheten som igjen gir meg muligheten til og koble meg på den for og så gjøre alt fra a-å.

 

- Fildeling

- Nedlasting av medier og dele disse

- mest mulig vedlikeholdsfritt

 

Er ekstern skrivebord den beste løsningen?

Hvilket os bør jeg kjøre?

 

Har prøvd diverse muligheter, men ender opp med og flytte meg fra stol til stol da jeg har "litt og litt" liggende på flere pcr. Og i hele tatt det og måtte huske på og laste ned oppdateringen, dele de over nettet. I det hele tatt holde vedlike x antall pcr er et SLIT.

 

Fungerer nettverkstasjon og dens tilkobling i winxp optimalt?? Slipper jeg restart av maskinen?

 

Så må jeg se på det inntrengede, virus faren. Og vil samtidig ha muligheten til og kunne logge meg på maskinen fra jobb via ekstern skrivebord\teamviewer.

 

 

`Litt frustrasjonskrevet etter en helg med slit`

 

 

Det fungerer idag, jeg er bare ikke fornøyd NOK, og det ER for mange pcr rundt om. (Jeg vil se for meg en pc fri stue) Om det fysisk er mulig ;)

 

Ha en videre god natt alle sammen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt ann på da.. Er du kjent med linux?

 

Ubuntu er av mange kåret til den beste hjemmeserver. Den er stabil, krever ikke så mye hardware og er lett å sette opp hvis du har litt linux erfaring.

 

Finnes mange webinterface løsninger for configrasjon. Noe som gjør ting kjapt og enkelt ifht RDP etc.

 

Finnes mange wiki'er om feltet på nett.

 

Nå skal det sies at jeg er linuxfantast, så jeg er kanskje ikke helt objektiv. Men hvis du skal ha et kjapt trygt og stabilt system, ville jeg klart gått for ubuntu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...