Gå til innhold

Betakaroten, noen som har erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg begynte å gå på betakaroten fra solaray for 5 dager siden, noen som vet hvor lang tid det tar før kroppen reagerer på de og man kan begynne å ta sol og at fargen holder seg? :)

Noen andre som går på den?

Endret av Susannf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bør ta det rundt 1 uke før Betakaroten har en innvirkning.

 

Betakaroten gjør at fargepigmentene i huden danner seg i et raskere tempo enn før, og du burde ta det både før og etter "solsesongen", dvs. tar du betakaroten og soler deg i et par måneder, gjør det også etter at du har fått den fargen du vil ha ;)

 

 

Tips: Gulrøtter inneholder Betakaroten og 2 gulrøtter hver dag inneholder din anbefalte dose Betakaroten. Om du går på Betakaroten, ikke spis altfor mye gulrøtter, ellers kan du få over din anbefalte dose, og du kan da få en liten gul farge på de alle hviteste stedene; håndflata, underarmen osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gått på alt fra 9-18mg med betakaroten i ca. 4 mnd. nå. 18mg, anbefalte betakaroten.no før, men har trappa ned til 9, som de nå anbefaler. Funker veldig bra! Husk å kombiner det med en del soling. Overdosering, kan gi deg en gul/oransje hudtone, husk det. Det skjedde i mitt tilfelle med 18 mg i kombinasjon med for lite soling. Er vel temmelig individuelt også.

 

9 mg tilsvarer ca. 2 normale gulrøtter

Endret av deu
Lenke til kommentar

Jeg bruker den fra Solaray, liker den godt. Merker tydelig forskjell.

Tok to om dagen til jeg fikk tydelig farge og så trappet jeg ned til bare 1.

Tror ikke de selger det på Apoteket. Prøv på helsekostbutikken. ;)

 

Jeg ble forresten litt gul under beina da jeg tok to om dagen, men det er vekke nå.

Lenke til kommentar
Jeg bruker den fra Solaray, liker den godt. Merker tydelig forskjell.

Tok to om dagen til jeg fikk tydelig farge og så trappet jeg ned til bare 1.

Tror ikke de selger det på Apoteket. Prøv på helsekostbutikken. ;)

 

Jeg ble forresten litt gul under beina da jeg tok to om dagen, men det er vekke nå.

 

Supert.:D fordelte du dem eller tok du dem samtidig ?

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en bestemt type Betakaroten? Tenkte å dra innom apoteket imorgen for å få tak i det.

 

blaxtro, hvilket merke var det du kjøpte? Tar du 2 om dagen? 3mg virker veldig lite når det noen steder blir anbefalt 9mg.

 

 

"sunkost betakaroten" heter den. Ja jeg tar bare anbefalt dosering, en kapsel med 3 mg per dag.

Lenke til kommentar
http://www.betakaroten.no er fin, det er 9mg og billig. Har aldri blitt gul elns under hverken hendene eller føttene og jeg har brukt 9-18 mg i flere mnd. som sagt. Eneste er at fargen blir mer gyllen, noen "klager" over at de blir "grå" om de soler seg, dette blir man i alle fall ikke med betakaroten. Jeg har aldri sola meg skikkelig sånn som nå, noensinne før, at jeg kan sammenligne hvordan jeg hadde blitt UTEN betakaroten. Endret av deu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...