Gå til innhold

Helgetillegg og helligdagstillegg


Anbefalte innlegg

Si at du jobber på en bensinstasjon, kiosk, flyplass eller hotell eller andre steder som holder åpent 365 dager i året. Hva er dine krav med tanke på tillegg. Jeg har forstått det slik at du ikke har krav på helgetillegg med mindre du er organisert eller har en avtale med sjefen, men at de fleste har en slik avtale.

 

Det jeg da lurer spesielt på, er tillegg for helligdager.

 

Jeg vil spesifisere at vi her snakker om hvilke krav man har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si at du jobber på en bensinstasjon, kiosk, flyplass eller hotell eller andre steder som holder åpent 365 dager i året. Hva er dine krav med tanke på tillegg. Jeg har forstått det slik at du ikke har krav på helgetillegg med mindre du er organisert eller har en avtale med sjefen, men at de fleste har en slik avtale.

 

Det jeg da lurer spesielt på, er tillegg for helligdager.

 

Jeg vil spesifisere at vi her snakker om hvilke krav man har.

 

vet ikke om dette kan hjelpe deg på vei, men vi har det slik at vi får kveldstillegg etter klokken ni på hverdager så helgetilegg etter kl 20 lørdager og helligdagstilleg hele søndagen.

 

tror ikke vi får det fordi vi har en avtale, men jeg tror det er slik reglene er.

Lenke til kommentar
Si at du jobber på en bensinstasjon, kiosk, flyplass eller hotell eller andre steder som holder åpent 365 dager i året. Hva er dine krav med tanke på tillegg. Jeg har forstått det slik at du ikke har krav på helgetillegg med mindre du er organisert eller har en avtale med sjefen, men at de fleste har en slik avtale.

 

Det jeg da lurer spesielt på, er tillegg for helligdager.

 

Jeg vil spesifisere at vi her snakker om hvilke krav man har.

 

vet ikke om dette kan hjelpe deg på vei, men vi har det slik at vi får kveldstillegg etter klokken ni på hverdager så helgetilegg etter kl 20 lørdager og helligdagstilleg hele søndagen.

 

tror ikke vi får det fordi vi har en avtale, men jeg tror det er slik reglene er.

Nå er det bare 3.000 liknende diskusjoner her på siden, men vi tar det igjen... Finnes over hodet ingen regler angående lønning, annet enn at du skal ha betalt. Om du er organisert, så hjelper ikke det deg noen ting med mindre arbeidsgiver har inngått en avtale med ei fagforening, noe alle seriøse arbeidsgivere har. Det som er vanlig, er at arbeidsgiver følger denne avtalen uansett om du er, han er, eller de andre ansatte er organisert, kort å godt fordi han må ha et lønnssystem han følger, og da er det like greit å bruke fagforeningas sine, som å utarbeide sitt eget. Men noter deg at det er LANGT i fra alle som følger fagforeningas rettningslinjer (noe man da underforstått ikke er pliktig til hvis man ikke har inngått en avtale om det). Og for siste gang....INGEN u-organiserte har krav på tillegg når de jobber, uansett hva du jobber med.

 

Og hva DU eventuelt tjener, står sikkert i arbeidskontrakta di. "Lønn i henhold til tariff" står det ofte, å da er det fagforeningas lønninger som gjelder, siden du har kontrakt på det)

Endret av BECMST
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...