Dundersalt Skrevet 1. mai 2009 Skrevet 1. mai 2009 Hei, Som tittel sier trenger jeg en metode for å finne egen ip adresse. Har googlet litt og beste jeg fant var private string GetIP() { string strHostName = ""; strHostName = System.Net.Dns.GetHostName(); IPHostEntry ipEntry = System.Net.Dns.GetHostEntry(strHostName); IPAddress[] addr = ipEntry.AddressList; return addr[addr.Length-1].ToString(); } Men får ikke dette til å funke.. får bare en hex(?) output med : skilleteng
spacemonster Skrevet 1. mai 2009 Skrevet 1. mai 2009 Dette er kanskje en litt enklere måte å hente ut ip-adressene til en datamaskin på: string hostName = System.Net.Dns.GetHostName(); IPAddress[] ips = System.Net.Dns.GetHostAddresses(host); foreach(IPAddress ip in ips) { string ipString = ip.ToString(); Console.WriteLine(ipString); } Her skrives alle ip-adressene ut til konsoll.
GeirGrusom Skrevet 1. mai 2009 Skrevet 1. mai 2009 Men får ikke dette til å funke.. får bare en hex(?) output med : skilleteng Det er en IPv6 adresse.
Dundersalt Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Skrevet 1. mai 2009 Men får ikke dette til å funke.. får bare en hex(?) output med : skilleteng Det er en IPv6 adresse. Det er det gitt.. Men hvordan får jeg ipv4 adressen? Takk for kode spacemonster, skal testes:)
Dundersalt Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Skrevet 1. mai 2009 (endret) Fant ut ipv6 kom i rtb fordi den var den siste som ble lest ut! Takk for hjelp. liten bug i koden din spacemonster IPAddress[] ips = System.Net.Dns.GetHostAddresses(hostName); Endret 1. mai 2009 av Dundersalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå