Gå til innhold

Radeon 4770 strøm krav? Strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer nå å kjøpe den nye kortet til ATi, Radeon HD 4770. Jeg vurderte tidligere 4850 (som dro 110 watt) og fant ut i det tilfelle at jeg trengte en ny strømforsyning ettersom min nåværende strømforsyning er på 320 watt. Jeg vet at radeon 4770 drar ca. 80 watt, så da lurer jeg på om jeg trenger en ny strømforsyning? Foreløpig har jeg en Geforce 8400 GS som drar max 71 watt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort er avhengig av 12V-railen for å få strøm, du må se på hva strømforsyningen din kan levere på den. 320W kan kanskje holde til et HD4770 om det er en god en, og resten av maskinen ikke er veldig krevende. Men ville nok ikke anbefalt det uansett.

 

8400GS trekker nok typisk sett mindre enn 71W, vil anslå vel under 40W for det kortet. (Til sammenlikning trekker et 8600GT rundt 50W normalt sett).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Den Chieftecen er helt kurant den. Seasonicen nevnt tidligere vil være helt tilstrekklig til ditt bruk. Den er også modulær. Klart, vil du plutselig oppgradere maskinen i framtiden med quad core CPU og et nestegenerasjons skjermkort, så kan det jo forsåvidt være bra å ha litt albuerom.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med og bytte psu broren min bruker en 250watts psu sammen med ett 4850 kort, dualcore, 3 hardisker +cdrom . Du sier du har ett skjermkort som bruker 71watt nå og skal over til ett som bruker 80 ser ikke problemet der Kjøp og prøv.. Ikke hør på folk flest om hviken psu de skal bruke siden de fleste tror de må ha 1000-1500 watt vist de skal kjøre 2 skjermkort og overklokke 200mhz.. Oppskrytt.. Fungerer det ikke slik du vil kan du kjøpe psu senere da har du vertfall ikke tapt noen penger ...

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med og bytte psu broren min bruker en 250watts psu sammen med ett 4850 kort, dualcore, 3 hardisker +cdrom . Du sier du har ett skjermkort som bruker 71watt nå og skal over til ett som bruker 80 ser ikke problemet der Kjøp og prøv.. Ikke hør på folk flest om hviken psu de skal bruke siden de fleste tror de må ha 1000-1500 watt vist de skal kjøre 2 skjermkort og overklokke 200mhz.. Oppskrytt.. Fungerer det ikke slik du vil kan du kjøpe psu senere da har du vertfall ikke tapt noen penger ...

 

Kanskje sant det. Jeg hadde tenkt til å gå for 430 watt Seasonic, men ser ut som de satt opp prisen igjen etter helga. Broren din har brukt det oppsettet lenge uten problemer? Dataen har ikke plutselig blitt svart eller no slikt?

Lenke til kommentar

Jeg gav ham 4850 kortet til jul 08 har gått knirkefritt siden da.. Verdt og nevne at det ikke står noe super merke psu i maskina hans heller siden det er en expert "sak" kjøpt på tilbud. Før hadde han et 8600gt passivt kort tror jeg ...

Lenke til kommentar
Jeg gav ham 4850 kortet til jul 08 har gått knirkefritt siden da.. Verdt og nevne at det ikke står noe super merke psu i maskina hans heller siden det er en expert "sak" kjøpt på tilbud. Før hadde han et 8600gt passivt kort tror jeg ...

 

Ok, og jeeg antar broren din driver med gaming?

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med og bytte psu broren min bruker en 250watts psu sammen med ett 4850 kort, dualcore, 3 hardisker +cdrom . Du sier du har ett skjermkort som bruker 71watt nå og skal over til ett som bruker 80 ser ikke problemet der Kjøp og prøv.. Ikke hør på folk flest om hviken psu de skal bruke siden de fleste tror de må ha 1000-1500 watt vist de skal kjøre 2 skjermkort og overklokke 200mhz.. Oppskrytt.. Fungerer det ikke slik du vil kan du kjøpe psu senere da har du vertfall ikke tapt noen penger ...

 

Som nevnt, det finnes bra og dårlige strømforsyninger, og jeg ville fortsatt vært skeptisk med 250W med mindre den er god. Og den må ha god kapasitet på 12V-railen. Ting kan tilsynelatende fungere bra, men så kan morroa ta slutt fordi strømforyningen har vært kjørt for hardt, mens den pumper ut uren strøm og spenningene til slutt går ut av spec. Men for all del, det er bare å forsøke og se. Og 8400GS bruker som jeg sa ikke 71W, typisk sett kanskje halvparten av det, det er tross alt et low end-kort.

Lenke til kommentar

Er det standard størrelse på alle strømforsyninger? (jeg er ikke så kjent på dette området). Jeg mener, er det slik at de vil passe i alle data? Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo Pi 2530. Er det en sjanse for at f. eks Seasonic 430 W ikke vil passe inne i kabinettet?

 

Jeg fant denne infoen her: http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport.../SCALEO%20P.pdf

 

Power Supply

Size PS2

Voltage 200 - 240V

Frequency 50 – 60 Hz

Max. Output up to 350W

 

EDIT: Jeg vet ikke om denne infoen er riktig (håper ikke det ettersom det er PS2 størrelse)

Endret av Zlash92
Lenke til kommentar

Jeg har byttet strømforsyning i en Fujitsu Siemens Scaleo-maskin før, den var ca. 2 år gammel. En normal ATX PSU funket fint der. Men dobbeltsjekk din maskin for sikkerhets skyld.

 

La du inn bestilling på Seasonicen i helga? For vær obs på at den nå koster 695 kroner istedet for 365,-. Godt mulig den er tilbake på tilbud til neste helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...