Gå til innhold

Finne passord til router?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har ein Linksys BEFSR41(da står at det er versjon 4)router, eg får ikkje til å forwarda routeren, problemet er at eg ikkje har peiling på ka som er brukarnavnet eller passordet til den. :(

 

Eg skal forwarda, fordi eg må opna noken porta for at folk skal finna og joina min css server.

 

Noken som har ein enkel måte å gjera det på?(er ikkje akkurat data ekspert)

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte så finnes det en knapp som resetter routeren til "default" settings igjen... dvs den setter routeren tilbake til fabrikk-innstillinger.

 

Da finner du passord i brukermanualen... ofte admin eller noe sånn...

 

Jeg har det på routeren jeg har nå og jeg hadde det på den forrige i allefall.

Lenke til kommentar
Kan hende det ikke er noe passord? Har du ikke konfigurert noe er det enten 1: ingen passord eller 2: passord og brukernavn fulgte med i pakningen.

 

Edit: Velkommen til forumet forresten!

 

Hehe la den inn i feil kategori.

 

Men routeren er ganske gammal, og har flytta så eg kan ikkje finna pakken heller.

 

har også lest at det "defaulte" passordet er admin og at det ikkje er noke brukarnavn, eller omvendt huske ikkje heilt.

Lenke til kommentar

Linksys BEFSR41 sitt default password er "admin". Login er blank.

 

Er rimelig lett å konfigurere etter å reset den. Bare husk å forandre på passordet.

 

Her har du en guide til den routeren din: http://www.hansenonline.net/Networking/Linksys101.html

 

Ellers så har Linksys en Guild og Data info på websiden deres. http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/BEFSR41

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

<quote>Eg har ein trådløs router og. den resette eg, men får ikkje til å sette den opp på nytt, så eg må bruka kabel. Eg tørr ikkje resetta denna routeren og.</quote>

 

det er mest sansynlig en reset knapp et sted, sannsynligvis bak. du trykker den inn med en binders e.l. hold den inne noen sek, så slipp.

 

finn ip-adressen til routeren, skriv det i nettleseren din.

 

brukernavn er mest sannsynlig "admin" uten anførseltegn

passord er mest sannsynlig ingenting

 

du må bruke babelen for å konfigurere ruteren pånytt, du får gjerne en veiviser. konfigurer det trådløse nettet også her (les gjerne bruksanvisning)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...