Gå til innhold

Anbefalinger til nytt HD-skjermkort?


pat2004

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte Samsung T240 LCD-skjerm på fredag og satte den opp dagen etter. Ble vanvittig imponert og har nå tenkt å oppgradere hele pc'en med kraftigere skjermkort osv. Ram'en og prosessor mener jeg er bra nok fra før(2 GB ram), men av skjermkort har jeg bare Nvidia Geforce 7600gt. Det er klart den takler 1920x1200 men det lagger litt på enkelte spill...

Derfor vil jeg ha et bedre skjermkort. Skal ikke være altfor dyrt men må kjøre HD-signaler ganske så smooth og ha to DVI-utganger eller en kombinasjon DVI og HDMI.

 

Noen forslag?

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må vite hva du har fra før av, regner med at du har PCIe ?

Hvor mye har du lyst til å bruke på det, et 4830 kan være fint, eller veldig dumt, kommer ann på hvor mye du vil bruke og hva du har fra før av, da det lønner seg å "sy" det så mye sammen som mulig så det matcher hverandre.

 

Hehe, ja sant. Men PCIe har jeg selvfølgelig, er jo egentlig standard. CPU'en husker jeg ikke men kan sjekke det senere idag.

Siklet litt på GTX275 eller 4890, men som du sier, vet ikke om det kan matche på alt...

Lenke til kommentar
eks. har du en gammel P4 2.8Ghz singelcore og setter inn et HD4890 kort så vil du få flere ganger bedre grafisk ytelse bare ved å oppgradere CPU da CPU ikke klarer å holde jevn kok med skjermkortet om du skjønner hva jeg mener, da bli et HD4890 bortkasta penger.

 

Ok, det jeg har av avgjørende spekk:

 

Socket = 775

Family = Pentium 4 Processor

Version = Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz

External Clock = 266 MHz

Max Speed = 3800 MHz

Current Speed = 2400 MHz

 

Ellers har jeg altså 2 GB ram

 

Hva tror du det holder til? Faller det innenfor den dårlige delen? :(

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Faller verken på den gode eller dårlige siden, du kan godt kjøpe et 4890 kort og klokker du til 3.2GGhz får du dratt ut juicen av skjermkortet :p

 

Hehe, takk for svar! :thumbup:

 

Har ingen erfaring med overklokking men det er en annen sak. Skal nok finne ut av det... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...