Gå til innhold

[LØST] Går dette her an? (med bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har en 30 meter lang ledning til en pc i andre enden av huset. Har nå 2 pc'er i den andre enden av huset. trådløst rekker ikke langt nok og jeg SKAL legge kabel gjennom huset.

Her er et bilde om hva jeg da vil for å slippe å legge to lange kabler men bare en.

2en24xc.gif

Link til produkt: Forgreningskontakt

Vil dette fungere?

post-152722-1240779811_thumb.jpg

Endret av magnusgb
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Har en 30 meter lang ledning til en pc i andre enden av huset. Har nå 2 pc'er i den andre enden av huset. trådløst rekker ikke langt nok og jeg SKAL legge kabel gjennom huset.

Her er et bilde om hva jeg da vil for å slippe å legge to lange kabler men bare en.

2en24xc.gif

Link til produkt: Forgreningskontakt

Vil dette fungere?

Sett ruteren i enden heller? Med mindre pcene du skal koble til internett er langt i fra hverandre..Evt vil en svitsj vertfall duge til å splitte.

Skrevet

har ikke tegnet inn 2 andre pcer og nettverks skriver som står kablet til ruteren så ruteren må stå der den står.

Den såkalte forgreningen skal ligge oppe på loftet helst uten strøm tilgang.

Skrevet

Denne forgreiningskontakten som du refererer til er beregnet for telefon, og er ubrukelig for data. Du kan ikke splitte en ethernetkabel sånn uten videre.

For å få begge PCene til å dele på en tilkobling må du bruke en ruter eller en svitsj.

Skrevet

Okei. så da er det vel billigst å bare legge en kabel til da mon tro?

til la7dfa: kan du utdype litt mer? eller motsa A-Jay deg?:S

Skrevet
Okei. så da er det vel billigst å bare legge en kabel til da mon tro?

til la7dfa: kan du utdype litt mer? eller motsa A-Jay deg?:S

Jeg la til litt info i min forrige post. Du kan ikke bruke den spiltteren du linket til fordi da vil den bruke samme ledere til begge ethernetforbindelsene.

En nettverkskabel har 4 par, men bare 2 trengs for 100Mbit. Derfor kan man fysisk dele opp en kabel i to.

Skrevet

Det er fullt mulig å splitte kabelen som forklart over. Har selv gjort dette i et 100Mbit nettverk og det fungerer uten problem. Skal ikke avkrefte eller bekrefte at det akkurat er den pin-assignment som beskrevet over, men med riktig kobling kan man altså koble 2 linjer på en 8 trådskabel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...