Gå til innhold

Stue / Hjemmekino - arbeidslogg.


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette passer her 100 %, men det har i utgangspunktet noe med lyd / bilde og data å gjøre.

Samboeren min og jeg er begge på 18 år. Jeg jobber fulltid og hun går på skole og jobber kveldstid, så vi får kun gjort noe en gang i blant hjemme, og lommeboka er ikke av den dypeste.

 

Så langt så har vi malt om nesten hele stua.

 

Sofa-delen

b5fe5795be203dfce3997a0149907b83.JPG

Her var det vegg med veggplater med motiv på, som var populært for en del år siden, som kun var malt over, så det jeg har fått gjort her, er å sparkle igjen sprekkene, pussa over, for så å malt to strøk.

 

Møblemanget her skal selvfølgelig byttes ut.

Vi har titta på denne hjørnesofaen i denne fargen på Ikea. Dette er en meget god sofa å sitte i.

 

I tilegg så har vi titta på denne tv-sjenk løsningen, men den var ikke til utstilling på Ikea Slepend. Vi er ganske skeptiske på å kjøpe møbler som vi ikke kan fysisk se på.

 

Tv-skjermen skal også byttes, og den skal henge på veggen. Det vil bli en 32" pga. at vi føler ikke behovet for noe større. Hvilken skjerm det blir er enda ikke avklart, bare den er svart (møblemanget vår skal være mørkebrunt / svart, siden veggen er hvit).

 

Alt av kabling skal selvfølgelig skjules.

 

ef716b68a93dd1fc4e0c5374fb6e27ae.JPG

[Ett trinn for trinn bilde av overgangen i stua]

 

Bakre delen av stua

6a378c0a2479c1e8b25e763e07dde612.JPG821c1225ce3b6c832352a495bbe2d3ba.JPG

Her er da kjøkkenløsningen i leiligheten, som også vil bli mitt lille kontor. Her vil skjerm 1 blir montert fast på veggen og en diskre mørk hylle vil stikke ut av helt innerst mot vinduet.

Kjøkkenbordet vil bli stående slik som det er inn til videre, men taklampa blir nok bytta ut.

 

Håndtegnet skisse

98cb6b77dc6705d370d70bfc09c4850f.JPG

En liten idè av hvordan ting kommer til å bli plassert.

 

Mediaboksen

61c3a4d662948b6d679250a145b4d53d.JPG

Her er en liten "Mediaboks" som vi lagde kjapt bare for å ha ting et sted. Dette skal jo selvfølgelig skjules når sjenken kommer. Hvordan er et annet mysterium, men du kan jo vite hva vi operer med her i gården.

 

LCD-skjerm:

Viewpia 32" LCD. Støtter helt opp til 1080i, men trenger ikke noe mer enn 720p på 32".

Denne skal byttes ut mot en svart og elegant tv. Riktig nok en 32", men det blir en med hengefeste, og riktig farge i forhold til møblemang.

Hvilken model er enda ikke avklart. Noen tips under 4000kr?

 

Media/arbeids pc-en

En hjemmebygd pc som kjøres på to skjermer. En som arbeidsskjerm og en direkte til tv-skjermen for filmer og serier.

CPU: AMD Athlon 64 x2 Dualcore 4200+

GPU: Nvidia GeForce 8800 GT (arbeidsskjerm: 1440x900px, Tv-skjerm: 1280x768px)

Ram: 4 GB Crosair 800

HDD 1 - 300GB: Diverse rot og iso-er av PS1 spill og N64.

HDD 2 - 500GB:Vista x64 Ultimate SP1 og musikk + div. rot

HDD 3 - 1 TB: Filmer og tv-serier.

 

Xbox 360

Ikke moddet. For spilling av spill og avspilling av de dvd-en som enda ikke har kommet inn på pc-en.

 

Play Station 2 - Feite utgaven

Softmoddet med 80 GB HDD og HDLoader på minnekortet. For avspilling av av de gode gamle PS2-spillene.

 

Nintendo Wii

Ikke moddet. Blir evnt. softmoddet etterhvert.

Brukes selvfølgelig til spilling.

 

Canal Digital Sat. tuner

For tv-titting, men vurderer å sette inn kortleser i pc-en og CAM for å kjøre dette igjennom her. Det betyr en boks mindre.

 

Logitech Z-5500

Ikke verdens kraftigste og beste anlegg, men dekker behovet for 6-direct RCA fra pc-en, Conax-optisk fra sat-tuner og optisk fra Xbox. Hvorfor ha det high-end når det ikke er noe behov for det.

 

Logitech Harmony 785

For å bli kvitt alle fjernkontroller. Litt vanskelig å sette opp i starten, men fungerer fint nå.

 

Fortsettelse følger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har savnet en slik tråd og lese på her i forumet! Stå på, blir sikkert knall når det er ferdig!

Du er ikke alene om det. Synes selv de er spennende å lese sånt her.

Men utviklingen på dette prosjektet kommer til å ta litt tid. Vi begynte i slutten av januar og er enda ikke halvveis. Men jeg legger opp bilder så fort det skjer noe ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...