Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å sette opp et trådløs nett der jeg bor nå.

Jeg har ikke peiling på hva som er bra og ikke innenfor trådløst nett.

Jeg må ha noe som klarer å fungere fra 1 til 3 etasje. Også skal det helst ikke koste tre lønninger.

 

Noen som har noe forslag?

 

- Lozip -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst spørs det litt hva slags materiale som er brukt i vegger og tak, er det tre gå det kanskje bra med en basestasjon uten noe mer antenner. Er det betong blir det fort litt verre. Så spørs det litt hva slags hastighet du er avhengig av. Hvis målet kort og greit er å ha "dekning" i hele huset er det relativt enkelt, må du ha tilnærmet full hastighet i hele huset snakker vi fort om antenner igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har også et 3Com aksesspunkt, AP2000 tror jeg det heter, og det fungerer meget bra. Aksesspunktet står i 2. etasje i et trehus og jeg har dekning i hele huset. På jobb har jeg et SMC aksesspunkt, og der har jeg litt mer problemer med å få dekning, stort sett fordi det er betongvegger. Det kan også være at det er kvalitetsforskjeller på aksesspunktene og nettverkskortene. Har prøvd det litt ut og det ser ut som Dlink kortet mitt ikke nødvendigvis er av de beste. De innebygde kortene i f.eks Dell har bedre dekning. Cisco og Orinoco har vært nevnt som noen av de bedre, men dette har sikkert endret seg siden jeg var oppdatert sist... Dlink-kortet jeg har er en litt gammel modell tror jeg...

 

@Robin B: Taket er vel ikke av leca, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...