Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig restart med ny harddisk?


Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg har et lite problem her, det har seg slik at på TG så kjøpte jeg 1tb WD 8mb cache hd.

Alt fungerte fint der, til nå.. Hvor jeg har opplevd dette på 2 forskjellige os'er, der maskinen henger seg opp å restarter seg etter en stund.

Man kan høre det på lyden i headsettet mitt også, der det kommer en slags hakke-lyd før den henger seg, det er også noen ganger den faktisk går videre uten å stoppe opp.. Ehm, under defragmentering(o&o defrag) eller scanning av den grunn, så stopper det.

 

Har kjørt det systemet her ganske lang tid før det her oppsto:

Q6600, 8800GTX, 4 hd's, 500w psu, 2x120mm vifter + en del lys på kabinettet.

 

Det som er nytt er en 120mm vifte og den hd'n, hd'n kjører bare rundt 3,1mb/s i benchmark imens andre kjører rundt 30-40mb/s.

Har kjørt HDtune for helsesjekk, sjekket alle tempraturer utenom ram-brikkene å kjørt virus/spyware control's, når den ikke vil henge seg da. :hmm:

 

EDIT: Nå skjedde det noe rart av seg selv her, byttet s-ata port bare for å sjekke. Men det skjedde ingenting. Men nå etter enda en restart og flytting av en fil jeg så under henging av defragmentering. Så så jeg at den fyra seg opp. Og etter en benchmark i HDtune, var den oppe i 35,4mb/s på maks. KUNNE t.o.m høre at den jobbet mer, men den gikk f meg ned igjen!

Tilføyer også at jeg la maskinen på "ryggen", siden jeg byttet s-ata port..

Her er etter en liten restart, den jobber over 30mb/s når den kommer inn i windows.

24cfbeo.png

Den faller jo ned? :ohmy:

Endret av qeamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en lagringsdisk ja. Har kjørt en del scans om sektorer, men som vanlig så fungerer de aldri om det er feil :mad:

Er litt rart nå, den har stått på i hele natt med lasting på seg, og den kjører enda bedre nå med 90mb/s på maks.

Forsåvidt så funker det jo nå, men kan bumpe tråden om det skjer igjen(Vil si neste restart :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...