Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av mp3-spiller


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg skal skaffe meg en ny mp3 spiller, men vet ikke hvilken jeg skal gå for, har heller ikke satt meg spesielt inn i de. Lenge siden sist :p

 

Info:

 

Bruker Koss Portapro for øyeblikket, men kan kanskje senere kjøpe inn fetere hodetelefoner. Ellers vil jeg ikke betale flere tusen ''bare for lyd'', om dere skjønner meg. Vil naturligvis ha bra lyd, men uten å måtte selge meg selv på gata for å finansiere den :)

 

Trenger minst 40 GB, og ikke mer enn 60.

 

Batteriet bør være bra, den forrige hadde 15 timer og jeg synes det ble litt lite.

 

Den skal brukes overalt i grunn, bortsett fra trening, så en all round solid sak er jo ikke å forakte.

 

Skjermstørrelse spiller ikke så stor rolle siden jeg bare skal bruke den til musikk, synes den forrige var grei, 2.5 tommer.

 

Kommer primært til å bruke mp3, men kan gjerne ha støtte for wma uten at det er et krav.

 

Den vil kobles til min pc, synes drag and drop er greit, men om det finnes kurant software så er det også greit. Ikke la software vs drag and drop være avgjørende for hvilken dere tipser om.

 

Skal vel stort sett bare kobles til dataen for overføringer, men en vanlig lader til stikkontakt er et krav.

 

Menyspråk må være engelsk eller norsk, heller ikke dette bør være et avgjørende kriterie.

 

Knapper eller touch screen er heller ikke viktig.

 

Velg det billigste alternativet blant kriteriene som jeg presiserte ikke var viktig.

Kom gjerne med flere alternativer om det er mulig.

 

På forhånd tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å finne deg en spiller fra Sony, de har den beste lydkvaliteten du kan få tak i, vet ikke om de har noen over 40gb, men de får jo snart den nye X serien, men helt nye lyd egenskaper hvor alt er fullstendig digitalt men masse lydteknikker for å få optimal lyd. den kommer iallefall i 32gb utgave, dessverre koster den litt over 3000kr :confused:

 

Men skikkelig lyd koster penger

 

EDIT: den har forresten touch og OLED skjerm.... Den har også digital støyfjerning, og det følger med ørepropper til en verdi av 600-700kr. Har også WI-FI og stereo bluetooth...

Endret av Crisz
Lenke til kommentar

vet du hva, beklager var litt sjapp i svingene der.

 

Men jeg kan med gledelig opplyse om at den har FM-Tuner isteden! :D

* 16GB/32GB storage space

* 3" OLED touchscreen display, WQVGA 432 x 240

* Integrated noise cancellation

* YouTube support

* Wi-Fi connectivity

* Built-in FM tuner

* Support for popular audio and video formats

 

Men til gjengjeld er det alltids mulig å kjøpe en liten halvrund greie som du setter på under for å få bluetooth på den, det har jeg gjort med min Walkman NWZ-739.... Du finner det her

Lenke til kommentar

Du får ikke 40 gb innnebygd uten at det er en hdd og da blir alltid battertiden dårlig.

Var jeg deg ville jeg kjøpt en Cowon D2 16 gb med 16 gb minnekort. God lyd, lang battertid, bred format støtte, beste EQ blant mp3 spillerne på markedet og den er akkurat passe stor. Radio er det på den også og bor du i nærheten av Oslo eller andre store byer kan du ta inn tvprogrammer igjennom DAB. Det er bare vanlig drag and drop og det er touch screen. Skjermen er vel også 2,5 "

 

Det virker som om Ipod Apple Classic er det som passer til deg, men det eneste som gjør den til ett bedre valg er mye lagringsplass til lite penger. Ellers så er det mange andre spillere som er bedre på det aller meste enn den.

 

Vil uansett anbefale Cowon, Sony eller Sandisk.

Og har du i det hele tatt prøvd å bruke prisguiden?

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...