Gå til innhold

Hvor får jeg tak i norsk tastatur til Acer Aspire One D150?


Anbefalte innlegg

Kort fortalt

Jeg kjøpte en acer aspire one A150 for snart 3 uker siden, og den bråker noe forferdelig. Jeg kjøpte i går en ny maskin, men en D150, som er helt stillegående. Jeg liker ikke at tastaturet ikke er norsk men ”multispråk” med svenske hovedtegn og norske tegn i rødt.

 

Når jeg spør om den finnes med norsk tastatur, får jeg litt sprikende svar når jeg spør.

Spør jeg der jeg kjøpte maskinen, sier de at alle acer-maskinene nå kommer med slike multispråk-tastatur, mens Acer Norge sier det skal finnes ”rene” norske tastatur.

 

Nettet inneholder mye informasjon og ”bakveier”, så jeg lurer derfor på om noen vet hvor jeg kan få tak i rent norsk tastatur til en acer aspire one D150, eller om tastaturet til en A150 vil passe på en D150? Ser jo prikk like ut.

 

JEG VIL HA NORSK TASTATUR!!

Endret av eugenie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser i delelisten kommer det bare opp to alternativer på tastaturer til One.

Det øker nok sjansen for at dem går om hverandre.

 

Et hvitt, og et sort.

 

Jeg vet ikke, men ser dem like ut, tror jeg nok at de går om hverandre i ditt tilfelle.

Er bare plukke det ut å prøve det.

 

Her er hvertfall delenummer hvis du vil bestille.

 

Hvit Aspire One m/Windows KB.INT00.526

Sort Aspire One m/Windows KB.INT00.681

 

Kan legge til at det står Acer Tastatur Norsk, og delenummer indikerer at det er et rent norskt tastatur og så vidt jeg kan forstå.

Endret av Jaguaren
Lenke til kommentar
Når jeg ser i delelisten kommer det bare opp to alternativer på tastaturer til One.

Det øker nok sjansen for at dem går om hverandre.

 

Et hvitt, og et sort.

 

Jeg vet ikke, men ser dem like ut, tror jeg nok at de går om hverandre i ditt tilfelle.

Er bare plukke det ut å prøve det.

 

Her er hvertfall delenummer hvis du vil bestille.

 

Hvit Aspire One m/Windows KB.INT00.526

Sort Aspire One m/Windows KB.INT00.681

 

Kan legge til at det står Acer Tastatur Norsk, og delenummer indikerer at det er et rent norskt tastatur og så vidt jeg kan forstå.

På en AA1-A150 og D150 har akkurat samme utforming og størrelse på tastaturene, så da skal det gå fint å bytte å sette inn et rent norsk tastatur. Prinsippet med å få det løs er det samme, selv om det gjøres en smule forskjellig, og da regner jeg med tastaturet festes på baksiden/undersiden til andre komponenter på samme måte.

 

 

Jeg var innom ELkjøp og "bråkte" litt mer om dagen :-) De var enige i at det ikke var så fint det jeg hadde, som et ordentlig tastatur for norske maskiner skal være. Så han forsvant inn på bakrommet, og kom etter litt tilbake i døra og sa de kunne skaffe for 300. «Spør om det tillates at jeg gjør det selv, eller må bruke fagfolk til å bytte». Jo, jeg kunne gjøre det selv og skal visst være ganske enkelt. I alle fall så det enkelt ut på youtube. Tør jeg ikke skru opp hele, så skal jeg se om det er mulig å bytte om på de tastene jeg ikke liker. Kom frem til at det er 6 taster, så det skulle man kunne få kjøpt enkeltvis :-))) Jeg synes et tastatur skal være stilig og stilrent, men synes det ble litt rotete og stygt når 3 bokstaver og tegn trykket seg inn på samme tast i 3 forskjellige farger.

 

Men jeg innser at jeg er kresen av meg - og jeg er stolt av det :-))))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...