Gå til innhold

Grovt webdesign tyveri?


Anbefalte innlegg

Jeg driver eget firma, sånn på deltid for moro skyld. Lager en del nettsider og fikk for en tid siden en henvendelse om å lage en nettside, trenger ikke si navn da det ikke er relevant for saken.

 

Jeg lagde etter forespørsel et forslag som jeg sendte over til kunden. Hovedsaklig design uten spesielt innhold. Fikk da svar tilbake om at de hadde valgt en annen aktør. Greit nok, er jo mange aktører der ute.

 

Men, så fikk jeg meg en liten oppvekker. Når jeg besøkte nettstedet det her gjelder, var det MITT design, et design JEG hadde brukt tid på å lage.

 

Spørsmålet mitt blir jo da; har jeg noen rettigheter her? Med tanke på at det er mitt design de har brukt. Har ikke snakket med de ansvarlige for nettstedet, tenkte jeg ville høre litt her først.

Endret av hdata
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver eget firma, sånn på deltid for moro skyld. Lager en del nettsider og fikk for en tid siden en henvendelse om å lage en nettside, trenger ikke si navn da det ikke er relevant for saken.

 

Jeg lagde etter forespørsel et forslag som jeg sendte over til kunden. Hovedsaklig design uten spesielt innhold. Fikk da svar tilbake om at de hadde valgt en annen aktør. Greit nok, er jo mange aktører der ute.

 

Men, så fikk jeg meg en liten oppvekker. Når jeg besøkte nettstedet det her gjelder, var det MITT design, et design JEG hadde brukt tid på å lage.

 

Spørsmålet mitt blir jo da; har jeg noen rettigheter her? Med tanke på at det er mitt design de har brukt. Har ikke snakket med de ansvarlige for nettstedet, tenkte jeg ville høre litt her først.

 

Selvfølgelig har du rettigheter. Det er jo du som har laget det, og du har copyright og opphavsrett og alt det der. I usa er det sånn at man må merke ting man har laget for at man skal ha copyright på det. Men i Norge trenger man ikke det. Har du bevis på at det er du som har laget det, så har ikke de rett til å bruke det uten din tillatelse

Lenke til kommentar
Her vil det være fint med bevis i form av filer du har lagret på din datamaskin. Er tidsstempelet på din maskin stemplet før deres, ligger du vel godt an...

Tenkte på det ja, bør vel fungerer ganske greit.

 

Høres veldig bra ut!

 

Er det noen lover eller regler som jeg kan referere til her? Svart på hvitt liksom, så de ikke har noe å komme med.

Åndsverkloven :)

Takk! Akkurat den jeg lette etter... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...