Gå til innhold

En kar ljuger om at han bruker bandbredden


Left Blank

Anbefalte innlegg

Vi har et tradlost nettverk her hvor jeg bor.

Jeg deler med 8 andre jevnaldrende, og pga mangel pa penger ble det telenor 4mbit adsl.

Som regel er alt bra, alle sider laster fort og alt er greit.

Men i de siste 3 dagene, og i perioder i 2008, sa blir internettet sa treigt at det er omtrent umulig a surfe webben ordentlig.

 

Jeg har snakket med alle sammen flere ganger, kanskje 15 ganger over flere maneder, men ingen tar ansvar for farten.

jeg vet at de fleste av dem kan lite om internett og laster aldri ned, bortsett fra en fyr som spiller wow hele tiden og laster ned filmer/musikk.

Jeg tror egentlig han juger til meg, men jeg har ingen mate og bevise dette pa virker det som.

 

For noen maneder siden sa maste jeg skikkelig pa han, og da fikk vi endelig fram at han hadde full opplastning pa gang via direct connect.

Etter det trodde jeg alt var i orden for jeg forklarte han at han ikke matte bruke linja sa hardt.

Men den gang ei, her er jeg igjen med smertefullt treight internett, og selvom jeg spor han rett ut sier han bare at han ikke bruker internetten.

Men jeg har sjekka det flere ganger og hver gang lyset gar ut pa rommet hans sa losner internettet opp og jeg kan browse vanlig.

Det virker som han har konstant opp eller nedlasting og driter fullt i alt andre.

 

jeg lurer derfor pa om noen har noe tips for hvordan i huleste jeg kan ordne dette her.

han flytter i august men det er faen meg lang tid.

Jeg blir snart helt gal av dette.

Jeg spilte aktivt CSS f0r, men har na mattet gi opp siden pingen er vill utenom mitt pa natten.

 

bade tekniske tips og praktiske tips tas imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å titte på ruteren og se hvem som har mest inn og ut trafikk?

Det skal gjerne stå IP eller MAC eller navnet på datamaskinen stå ;)

 

EDIT:

Skriveleif.

 

EDIT2:

Hva med å bruke: QoS - Quality of Serivce

Men da må ruteren støtte det. Eller installere et enkelt program på PC-en som begrenser nettverks trafikken ;)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Da bruker du range ip. Hvis du får tilgang til PC-en hans noen gang så kan du prøve å blokkere nettverks trafikken ;)

 

EDIT:

Glem å blokke IP, block porter!

Prøv å range blockere IP mellom:

Både TCP og UDP port. Nummer 6881-6889 eller 49152-65534

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...