Gå til innhold

Katode og bryter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

400 Volt? er du gal? Det er vel 4-5 volt tenker jeg. Hvordan i de varme steders navn kan 12v fra psu bli til 400v? :lol:

Det skulle gå helt fint.

Skal du forresten måle spenning, må du måle i paralell, ikke i serie slik du kanskje har gjort.

 

edit: var visst ganske mye der alikevel. 400-1000 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Ville ikke gjort det der med en liten bryter ivertfall... Det er vell mye volt der.. men det er VELDIG mye for å tenne katoden så synker det til 400v trur jeg.. se andre tråder om dette temaet!

jeg tror ikke det går ann å få 400v ut av en vanlig 230v-veggkontakt..... kansje jeg tar feil menjeg tror ikke det går ann å høyne volten :shrug:

Lenke til kommentar

Fikk sinnsykt høyt utslag på multimeteret jeg også, over 900v faktisk.. :-?

Spenningen steg fortsatt etter at jeg hadde tatt ut teststavene, men røsket de ut i en fart da det kom en gnist fra inverteren.. :p

 

Hadde satt det på 700v vekselstrøm, men det ble en god gnist fra inverteren alikevel. Høy spenning og lite strøm tenker jeg. Ville iallefall ikke tatt sjangsen på å sette inn en bryter der.

Lenke til kommentar
Tanken var vel å kontrolere kathodene hver for seg, noe som blir vanskelig når du kobler fra hele inverteren.

 

ingen problem.... en normal bryter tåler jo mer en de fisne kablene til katoden... har d opplegget der på min pc.. funker flott.... men eg bruker 2 polt bryter :D .. da e du sikker :)

 

D e jo A som tar knekken på bryteren!

Lenke til kommentar
Ville ikke gjort det der med en liten bryter ivertfall... Det er vell mye volt der.. men det er VELDIG mye for å tenne katoden så synker det til 400v trur jeg.. se andre tråder om dette temaet!

jeg tror ikke det går ann å få 400v ut av en vanlig 230v-veggkontakt..... kansje jeg tar feil menjeg tror ikke det går ann å høyne volten :shrug:

 

LOL, det er flere 1000 v i en tv da FFS!

Lenke til kommentar
Tanken var vel å kontrolere kathodene hver for seg, noe som blir vanskelig når du kobler fra hele inverteren.

 

ingen problem.... en normal bryter tåler jo mer en de fisne kablene til katoden... har d opplegget der på min pc.. funker flott.... men eg bruker 2 polt bryter :D .. da e du sikker :)

 

D e jo A som tar knekken på bryteren!

 

Sant det, men er volten for høy, vil spenningen rett og slett bare hoppe over til den andre polen på bryteren selv om den er slått av.. 2-polt bryter hadde kanskje funket.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...