Gå til innhold

Erfaringer med HP DV2


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å starte en tråd om denne laptopen:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=43978...p;view=detailed

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?...hp+pavilion+dv2

 

Hvilke erfaringer har dere med denne? Den virker jo aldeles ypperlig, men denne siste testen har jo brukt den dyreste modellen 1030(?), og den til 6000, som jeg primært sikter meg inn mot har ikke det samme grafikkortet. Det som hindrer meg i å kjøpe er at jeg ikke finner noen tester av DV2 1010, og aner ikke hvordan den takler HD. Jeg trenger åpenbart ikke muligheter for 1080p, men 720p hadde jo vært kjekt.

Endret av marradi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vel, prisene falt etterhvert, og jeg kjøpte i går hp dv2-1040 eo. Jeg var fullt klar over problemene den skulle ha, støy, varme og dårlig batteritid. Likefullt ga jeg den en sjanse, og har nå brukt den et døgn.

 

Mitt førsteinntrykk er at jeg er positiv. Det eneste som i mine øyne trekker ned akkurat nå er støyen, den er hørendes, men jeg ser ikke på den som et problem annet enn på lesesal. Støyen blir forøvrig kun plagsom hvis du kobler i strømkabelen. Jeg hører nå uansett rykter om at en BIOS-oppdatering skal forbedre dette, SAMT forlenge levetiden med en halvtime, og et gjør alt mye bedre. Håper dte er hold i disse ryktene. Ut av boksen var maskina stappet full av drittprogram som slukte hele 100% av prosessoren(Hva tenker hp med?), så jeg installerte umiddelbart windows 7. Nå går pcen kjempesmooth, kjører aero, multitasker, spiller warcraft 3(dotA) enkelt(har ikke prøvd annet). Mao. er dette rene drømmen.

 

Min versjon har 500 GB harddisk, 2 GB ram og ati grafikkortet. Kostet 6000 på elkjøp. Det finnes også en til 5000.

 

Selve pcen er nydelig, ja det kommer en del fingeravtrykk, men i motsetning til hva jeg trode, så plager ikke dette meg nevneverdig. Skjønnheten synes likefullt.

 

Jeg liker det meste ved denne pcen, den anbefales. Om det stemmer at støyen kan forbedres samt at batteritiden kan forlenges så er dette en veldig bra pc, men husk å få fjerna all dritten som HP legger inn. Helst prøv windows 7, det er også meget bra.

 

Håper folk som er usikre fikk litt hjelp nå, skal skrive mer når jeg har oppdatert BIOS etc.

 

Forresten, den blir varm ja, men tror ikke det er noe ekstraordinært. Plager ikke meg noe spesielt ihvertfall. Batteritiden er heller ikke mye å skryte av, men kan ennå ikke si at det gjør noe, selv om det hadde vært kjekt med noen timer ekstra, men litt må man ofre for den prisen og de andre finessene.

 

Dette er de eneste tingene jeg kan utsette. Tastaturet ser jeg ingen problemer med, ei heller byggekvaliteten. Knappene på touchpadene trenger litt ekstra hard trykk, men dette gjør meg ikke noe.

Endret av marradi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Bumper kanskje en gammel tråd, but here we go :)

Noen som har prøvd diverse spill, eller kunne kjørt en benchmark på hvilke spill 1040-modellen med ATI 3410-kortet?

 

 

Har bare prøvd dotA, men det gikk til gjengjeld helt fint. Spilte av en 1080p film i går på tven, CPU-bruk var ca 20%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...