Gå til innhold

Hakking ved brenning av wav filer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg opplever et lite problem om dagen (vel siden dag 1)

 

Når jeg brenner ei cd plate så blir det små hakker i sangene. Det hjelper riktig nok å sette ned til 8x brennin. men det er fortsatt hakking en gang i blant, noe som er plagsomt.

 

Har en billig brenner til 200 kr, men skal ikke være sånn uansett. Bruker Verbatim cd-r 700MB plater.

 

Prøvd det meste som å formatere, reinstallere programvare. ha det stille i rommet (bare for å teste, om det hadde noen virkining (som musikk osv)). Har også prøvd å bytte brenner.

Endret av data-smurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å brenn med flere forskjellige RW-plater for å se om det kommer på samme sted. Er det slik at du brenner mp3, kopierer en cd eller brenner på direkten fra analog kilde? Er cpu overbelastet under brenning? Mulig du burde ha et begrenset antall program kjørende under brenning. Normalt skal det være beskyttelse mot "BufferUnderRun" på dagens brennere. Et annet triks er å brenne til et image først, for så brenne til platen etterpå for å se om hakkingen forsvinner. Har du prøvd å spille av platen på en annen cdspiller?

Endret av Amphion
Lenke til kommentar
Prøv å brenn med flere forskjellige RW-plater for å se om det kommer på samme sted. Er det slik at du brenner mp3, kopierer en cd eller brenner på direkten fra analog kilde? Er cpu overbelastet under brenning? Mulig du burde ha et begrenset antall program kjørende under brenning. Normalt skal det være beskyttelse mot "BufferUnderRun" på dagens brennere. Et annet triks er å brenne til et image først, for så brenne til platen etterpå for å se om hakkingen forsvinner. Har du prøvd å spille av platen på en annen cdspiller?

 

Det er ved MP3 filer -> Wav plate.

 

Kjører Q6600 Cpu, og har bare Nero oppe.

 

Skal prøve noe av det du nevner, og se om det hjelper.

 

Takker så meget så langt :) kommer med tilbake melding.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet og opplevde at det skulda fundamentale feilinnstillinger som gjorde at denne hakkinga var nærmast uungåeleg uansett kva for program eg nytta og kva innstillingar eg gjorde. Satte til og med inn ein ny brennar, men framleis samme problema. Brente eg på 2x i hastigheit so kunne det gå med eit nødskrik.

 

Heilt til eg forsøkte med DeepBurner Portable Edition Free 1.9. Med portable editions nytter brenneprogrammet ikkje systemets men eigne drivarar + +. Det var ei go' oppleving å sjå at plutseleg funka det med max hastigheit og all hakking var borte! Last ned Free Edition 1.9, unzip pakken, og start opp DeepBurner og prøv å brenn på denne måten.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...