Gå til innhold

BK: To nattbilder fra Hvervenbukta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første bildet tok seg best ut i første versjonen syns jeg.

Ørlite barrel distortion, i mangel på norsk uttrykk. Refleksjonen av lyset blir noe dominant, spesielt på venstre siden.

Ellers syns jeg det er et utrolig nydelig bilde. Og for øvrig syns jeg "halen" til stjernene er litt av sjarmen med lang lukkertid.

 

Jeg prøvde å leke litt med bildet igår, men ga opp etterhvert som det nærmet seg kveld.

Det var nok ikke denne type redigering du ba om, men kanskje du syns det var et artig forslag.

Lignende effekter er jo blitt brukt, med suksess, før..

Trykk på spoiler for å se.

 

 

post-87902-1240230141_thumb.jpg

Si fra hvis jeg skal fjerne bildet.

 

Lenke til kommentar

Whoa - det var noe annerledes enn min pp :thumbup:.

 

Som IceFox sier - kanskje litt for mye av det gode, men det var absolutt stilig! Hva gjorde du for å lage denne effekten?

 

Når jeg er ferdig på skolen skal jeg vie litt tid til å opparbeide meg > elementære PS skills.

 

Mvh

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Single Marquee Tool - tror det er det det heter. den vanrette, i alle fall.

Marker det området du vil leke med, klikk på "Edit" i Verktøylinjen -> Define Pattern -> Kall det hva du vil.

Nytt layer, finn fram Fill Tool-tingen (ser ut som et malingspann) og velg "Pattern" i Fill Tool verktøylinja -> velg pattern du nettopp lagde, og klikk på det nye layeret slik mønsteret dekker hele layeret.

Distort...masse muligheter, både med filter, transform tool og liquify..

Jeg liker å leke med Blend Modes, opacity, layermasks, channels..etc...

Det er bare å prøve seg frem.

 

Add layermask til "pattern-layeret" og trykk Ctrl + i (for å invertere innholdet). Jeg liker bedre å male med hvitt etterpå for å få frem effekten, enn å male med svart for å dekke det som skal bort. Dog ender det opp med bruk av både svart og hvitt etterhvert.

 

Siste delen er bare personlig preferanse så der kan du selvsagt gjøre hva du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...