Gå til innhold

Acer Aspire 8930G CPT2 P8600


Anbefalte innlegg

Acer Aspire 8930G CPT2 P8600 4GB

 

Noen andre som har denne maskinen som vil dele erfaringene sine med meg?

 

Konfigurasjonen jeg har er:

  • CPU: Intel Core 2 Duo P8600
  • SKJERM: 18,4" WUXGA Acer CrystalBrite™ TFT LCD Full HD
  • MINNE: 4096 MB (2 x2048MB) DDR2 1066 MHZ
  • HDD: 320 GB Harddisk 7200 RPM
  • CHIP-SET: Mobile Intel® PM45 Express Chipset
  • GRAFIKK: Geforce 9700 GT med opptil 1280 MB of HyperMemory™ (512 MB dedikert GDDR3 VRAM, opptil 768 MB delst systemminne*), støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®
  • OPTISK: DVD / Blue-Ray
  • LYDKORT: Optimized 2nd Generation Dolby Home Theater®10 audio enhancement, To innebygde stereo høytalere og en Acer Tuba CineBass booster, True5.1-channel surround sound output. S/PDIF, 6 i 1 kortleser for reader (SD™, MMC, MMCplus™, MS, MS PRO, xD)
  • BATTERI: 8 celler
  • PORTER: 1 HDMI™ port med HDCP support, 1 port for ekstern skjerm,4 USB 2.0 porter, 1 port for ekstern mikrofon/høyttaler
  • NETTERVERKSKORT: 10/100 Mbit nettverkskort,Trådløst 802.11g/n WLAN , Blåtann
  • VEKT: 4.1 kg inkl batteri
  • MULTIMEDIA: 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 0.3MP Orbicam - Web kamera integrert
  • SOFTWARE: Windows Home Premium Edition (Norsk, Dansk, Engelsk) , Mcafee Antivirus (3 md. fri bruk), Cyberlink PowerDVD, NTI CD Maker,Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide, Acer GridVista,Microsoft® Works 8.5 with Office Home and Student 2007 Trial

TOTALT: 13490,- inkl mva hos MPX (18.04.2009)

 

tnList_1049850127_1_4_Big.jpg

 

Noen av mine erfaringer:

Det første negativet jeg støtet borti etter å ha pakket ut denne maskinen for en stund siden er at den er stappet full med unødvendig programvare. Spill, trails og masse rart. Maskinen var nesten ubrukelig før jeg fikk fjernet alt som fulgte med.

 

Det er ingen hemmelighet at denne maskinen ikke er spesielt bærbar. For min del er det null problem, og jeg kjøpte den for å kunne bruke den til spill. Når jeg kjører litt tunge spill virker disse helt fint, men etter en stund blir det total lag i systemet og det nytter ikke å spille. Dette løser seg selv etter ca ett minutt. Veldig irriterende og det virker som det skjer nesten på intervall. Noen tips til dette?

 

Utover dette er maskinen helt rå. Utrolig pen maskin med stor skjærm og den virker solid. Har noen tips til tweaks/oppgraderinger til denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg første jeg gjorde når jeg fikk den i januar var å oppdatere drivere etc... lastet ned orginal driver fra acer, og brukte ini filen fra laptopvideo2go... kjører p.t 7.15.11.8084 - Om du vet om et bedre alternativ takker jeg for det..

 

Mulig den blir for varm... skal sjekke ut HWMonitor :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei, har du fått fikset problemet med spill?

 

Jeg har også en slik maskin. Det første jeg gjorde var å fjerne alt av spill og dill, men endte opp med å legge inn windows 7 pro og nyeste driver fra nvidia. Har også satt inn en SSD til systemdisk og bruker den orginale til lagring. Jeg spilte mot noen kamerater i går og maskinen klarer fin Modern warfare 2 i 1920x1080 og operation flashpoint hvis jeg skrur ned oppløsningen litt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, har du fått fikset problemet med spill?

 

Jeg har også en slik maskin. Det første jeg gjorde var å fjerne alt av spill og dill, men endte opp med å legge inn windows 7 pro og nyeste driver fra nvidia. Har også satt inn en SSD til systemdisk og bruker den orginale til lagring. Jeg spilte mot noen kamerater i går og maskinen klarer fin Modern warfare 2 i 1920x1080 og operation flashpoint hvis jeg skrur ned oppløsningen litt.

 

Har også gjort det samme som deg. Handlet inn ssd og moste inn win 7.. SSD oppgraderingen må jeg si var gull! - Til tross for en allerede god harddisk får man et mye mer responsivt system med ssd.. Støvsugde samtidig vifte og div så nå fungerer spill (feks MW2 og bad company 2) problemfritt...

 

Siste driveren fra laptopvideo2go er også med og fungerer finfint..(driverdato 16.03.10)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...