Gå til innhold

Mini-jack forlenger, skal jeg velge dyr eller billig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en 1,5 meter lang til 229, så vil ikke kalle noen av de dyre. Tviler på at det er stor forskjell på de, men jeg greier aldri å velge den aller billigste selv. Har en følelse av at man får det man betaler for, og havner omtrent alltid opp med et produkt i lav mellomklasse når det kommer til pris, selv på ting jeg egentlig ikke bryr meg noe særlig om.

Lenke til kommentar

Ja, den var dyr, men der fikk jeg også det jeg betalte for. Ypperlig kvalitet, og med ekstra polstring. Da den skulle dyttes gjennom en trang åpning ville jeg ha en som holdt uansett, og betalte nok en del ekstra for det.

 

Generelt på slike kabler mener jeg å ha lest at det er liten forskjell på dyre og billige kabler, men hverken 13 eller 23 kroner meteren er dyrt. Jeg hadde tatt den til 69, da den virket mer solid.

Lenke til kommentar

Bare kjøp den som fungerer for hva du har tenkt å bruke den til.

En dyrere kan ha bedre byggekvalitet, men det er svært sjelden man klarer å ødelegge slike uansett.

Man må som regel rulle over dem med kontorstol eller lignende, og da holder ikke de dyre heller.

Det billigere å skifte ut en billig en. :)

Lenke til kommentar

Synes 229,- for 1,5 meter mini-jack forlenger er stein-dyrt! Her er det snakk om en kort signal-kabel, du vil ikke høre forskjell på lyden om du velger en til 39,-. Og pluggene er helstøpt så de ryker så godt som aldri. Dette er ubalanserte kabler, så lange lengder er kanskje ikke gunstig, men da prater vi fra kanskje 8 meter og oppover. 2,5 og 3 meters kabler går helt fint, samme hvem du kjøper den av!

 

Hadde det derimot vært høyttalerkabler så vill jeg støttet opp om at det er forskjeller, men det er grenser hvor langt man bør strekke seg der også...

Lenke til kommentar

Hvor lang kabel du kan ha kommer an på signalstyrken og til dels støy. Men noe særlig over 8-10 meter er vel neppe gunstig uansett.

Har kjørt AC-3 over en 30m lang phonokabel skjøtet sammen av de billigste/dårligste kablene vi kunne oppdrive bare som en test :)

Ved 35m ble det bare stille.

 

Hadde det derimot vært høyttalerkabler så vill jeg støttet opp om at det er forskjeller, men det er grenser hvor langt man bør strekke seg der også...

 

Hvor høyt opp i pris må man på høyttalerkabler for at det skal låte bedre enn f.eks den tykkeste biltemakabelen da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvor høyt opp i pris må man på høyttalerkabler for at det skal låte bedre enn f.eks den tykkeste biltemakabelen da?
Biltemakabler vil jegtro er helt greie kabler.

At du hører forskjell på en kabel til 100kr meteren og en til 500kr meteren er jeg egentlig skeptisk til.

 

Når det gjelder små kabler for lydoverføring, f.eks minijack, så anbefaler jeg, om den skal flyttes mye på og kjøpe litt kvalitet.

De billige variantene har en tendens til og gå i stykker fort om man flytter mye rundt forbi, av egen erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...