Gå til innhold

Hjelp til å erstatte strømforsyning


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny data rundt hausten 2005, denne veka blei straumforsyninga øydelagd så eg må no erstatte den. Problemet er at eg ikkje finn den same modellen, og er usikker på kva for ein eg må kjøpe.

 

Den øydelagte som må skiftast er ei Hiper Type-R Series 580w frå 2005. Spør gjerne om dykk treng fleire opplysningar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Du må ikke nødvendigvis ha en lik, du kan nok sikkert bruke en hvilken som helst annen strømforsyning.

 

Anbefaler f.eks denne 500 watteren fra Seasonic, den er modulær som Hiperen, og av bedre kvalitet. Den er også på knalltilbud denne helgen.

 

Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før?

 

Det er fint om du lister opp alt du har av hardware i riggen din.

HK, CPU, RAM (typ), Disker, drev.. etc.....

 

En gode 500w er ofte bedre enn en dårlig 600w. :)

Lenke til kommentar
Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før?

 

Relativt sett er Seasonicen kraftigere enn Hiperen, siden sistnevnte bare har 360W på 12V-railen (som er den viktigste og mest belastede railen i nyere systemer), mot 420W på Seasonicen.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Du må ikke nødvendigvis ha en lik, du kan nok sikkert bruke en hvilken som helst annen strømforsyning.

 

Anbefaler f.eks denne 500 watteren fra Seasonic, den er modulær som Hiperen, og av bedre kvalitet. Den er også på knalltilbud denne helgen.

 

Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før?

 

Det er fint om du lister opp alt du har av hardware i riggen din.

HK, CPU, RAM (typ), Disker, drev.. etc.....

 

En gode 500w er ofte bedre enn en dårlig 600w. :)

 

Skal vi sjå. Er litt usikker her, har ikkje noko detaljert oversikt over kva dataen min består av, men i grove trekk: Inter Core 2 Duo prosessor (2,4ghz?). Nvidia Geforce 7 series 512mb. 2 gb ram. En harddisk på 7200rpm og 250gb. Gigabyte S-series hovudkort.

 

Veit ikkje om det hjalp noko men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...