Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter innlogging i Vista


Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer og benytter meg av Vista Home Premium.

 

Når jeg starter opp pc'n går at som normalt, helt til jeg klikker på mitt ikon for å logge inn.

Ikonet forsvinner og det står "velkommen", deretter blir det helt svart bakgrunn, og kun musemakeren synes og den fungerer (altså kan beveges på).

Jeg høre maskin jobber, altså Vista starter, men desktoppn dukker aldri opp.

 

Jeg kan trykke "ctrl + alt+ del", da dukker de vanlige valgene opp (lås datamaskin, bytt bruker, osv). Der kan jeg velge "oppgavebehandlig", og kan starte oppgaver manuelt. Programmene kjører som normalt. Faktisk benytter jeg meg av pc'n nå.

 

Jeg har ikke klart å få startet kontrollpanelet ennå, slik at jeg kan gjenopprette systemet på et tidligere tidspunkt eller noe.

 

Det er flere dager siden jeg innstallerte noe på min pc. Så jeg klarer ikke å tenke meg en naturlig årsak.

 

Forslag til hva jeg skal gjøre?

Trengs det mer info?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat løst problemet.

 

Svaret på ditt spørsmål; Nei, explorer.exe fungerer (fungerte) ikke i det hele tatt.

 

Årsak: Norman har gått litt bananas og satt explorer.exe i karantene pga et hypokondrisk trojanvarsel.

 

Etter jeg fant ut at Norman hadde satt exporer.exe i karantene googlet jeg litt på trojaneren. Da fikk jeg vite at den var fake, Norman måtte oppdateres, og exporer.exe kunne slippes ut av karantene. Dersom jeg ikke får nytt varsel, er alt ok.

 

Ikke fått noe nytt varsel ennå, så regner med at alt er ok.

Lenke til kommentar
Har akkurat løst problemet.

 

Svaret på ditt spørsmål; Nei, explorer.exe fungerer (fungerte) ikke i det hele tatt.

 

Årsak: Norman har gått litt bananas og satt explorer.exe i karantene pga et hypokondrisk trojanvarsel.

 

Etter jeg fant ut at Norman hadde satt exporer.exe i karantene googlet jeg litt på trojaneren. Da fikk jeg vite at den var fake, Norman måtte oppdateres, og exporer.exe kunne slippes ut av karantene. Dersom jeg ikke får nytt varsel, er alt ok.

 

Ikke fått noe nytt varsel ennå, så regner med at alt er ok.

 

Kan du forklare hvordan kan jeg komme inn Norman og innstillere eller noe??? Ser at explorer.exe i Windows-mappe er borte... hvordan kan jeg ha tilbake... :S

Lenke til kommentar

For at "min" løsning skal fungere. Må du ha følgende problem.

 

1. Skjermen bir helt svart etter login i vista, kun musepeker vises.

2. Du benytter Norman AntiVirus.

3. Din pc har fått "trojaneren" TDSSServ.Q som setter explorer.exe i karantene.

 

Først å fremst. Fant ut på diverse forum at Norman har sluppet en oppdatering med en tabbe i, og at TDSSServ.Q ikke er en trojaner likevel.

 

Du gjør som følger:

 

- Start PC og logg inn i Vista.

- Trykk ctrl+alt+del.

- Velg "start oppgavebehandling"

- Velg "Ny oppgave..."

- Finn Norman og kjør programmet.

- Deaktiver sanntidssøk.

- Slipp explorer.exe ut av karantene.

- Restart PC.

 

Nå vil du klare å logge inn i Vista skikkelig, men skrivebod, ikoner og det hele.

Norman vil etterhvert gå litt bananas og vasle om en trojaner.

 

- Se bort fra det varslet, deaktiver sanntidssøk, og slipp explorer.exe ut av karantene.

- Kjør internettoppdateing av virusdefinisjonen.

 

Nå har du en oppdatering uten tabben i.

 

- Slå på sanntidssøk, og se hva som skjer.

 

Dersom du ikke får noe nytt varsel er alt ok.

Dersom du ikke forstår hvordan du gjør noe av overstående, ring en venn.

 

Dersom det ikke fungerer kan du trøste deg med at det tross alt er vår i luften.

 

PS: Sjekk at det ikke er noen andre skumle trojanere enn overstående som har tatt din PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...