Gå til innhold

K6 prosessorer, hvem socket?


Neglesaks

Anbefalte innlegg

En kusine av meg har bestilt et skjermkort, men hun hadde dessverre ikke AGP slot, bare ett innebygd AGP skjermkort.

 

Hun skal nå kjøpe seg ett nytt hovedkort, men det vi lurer på er om man kan bruke en K6 prosessor i et socket A hovedkort? Hvis det ikke bruker socket A, hvem socket bruker den da?

 

Dette haster litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En et Duron system hadde jo vært MYE raskere.. selvfølgelig. Men når man har ikke har penger, så har man ikke det.. Hehm. Og HVIS man hadde kjøpt Duron og hovedkort måtte man nok kjøpt ny RAM og powersupply. Gamle SDRAM brikker går nok ikke særlig bra på 133MHz BUS. Må sikkert ha nytt kabinett også!! Pluss hundrelappen for kjøling. Blir nok ikke så billig som man kanskje vil ha det til :sad:

Lenke til kommentar

Super socket 7 hovedkort.

Joda, Har selv en K6-2 450 Mhz AMD prosessor på et socket 7 hovedkort, Aopen AX59Pro. Har 512 MB SDram (133mhz) og dette fungerer greit. Benytter "den utskjelte" Windows ME, men er faktisk veldig fornøyd.

Aopen og Asus sine hovedkort til K-6 prosessorene tror jeg skulle være gode. Abit-P5 benyttet jeg til en AMD K6 233 Mhz og det var problematisk. Hovedkortet var meget trøblete.

 

Jada, dette er et "gammelt" system, dvs 2-3 år gammelt, og i mange øynes helt ute av dato. Jeg skal si deg det at til vanlig internettsurfing, tekstbehandling, regneark og spill som ikke er helt nye så fungerer dette greit. Har du en K-6-2 prosessor og ca 450 Mhz + litt ram (128 MB) så vil du kunne ha mye glede av systemet, selvfølgelig alt etter hva du skal bruke det til. Så kan du heller senere oppgradere til Duron / Athlon når pengboka er "tykkere".

Det kan være trøblete å finne socket 7 hovedkort, men ring gjerne noen web-shopper. Selv om de ikke har dem på websidene deres så har de sikker noe liggende i "skuffer og skap" Besøk også denne linken "Reitan Data": http://www.reitan-data.no/komponenter.php

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...