Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Surklelyder fra en vask


Anbefalte innlegg

En vask på badet mitt var tett. Så jeg heiv slikt Mr. Muscle avløpsåpner oppi, så åpnet det seg igjen. Men nå, hver gang jeg har brukt vasken, så kommer det merkelige "surklelyder" fra sluken i ca 2-3 minutter etterpå. Ganske irriterendes!

 

Noen som har peiling på rør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å la vannet stå å renne en stund.. Tipper at røret fra vasken ikke klarer å dra unna alt vannet.

Hvis røret ikke klarer å dra unna vannet anbefaler jeg deg å få tak i en tynn gummislange med en eventuell 1/2" gjengestuss som du kobler til dusjslangen.

Ta opp risten i sluken og før slangen opp i røret som går til servanten, eller gå motsatt vei fra vannlåsen under servanten og mot sluken.

 

Denne metoden burde rive med seg alt av dritt i røret.

 

Hvis det ikke går kan det være dårlig fall på ledningen og da vil en durgoventil mest sannsynlig fikse saken.

Lenke til kommentar

Plumbo/Mr.Muscle etc gjør ofte vondt verre.

 

Begynn med å demontere og rengjøre vannlåsen. Dersom dette ikke hjelper, kjøp en stakefjær med en liten bøste i enden, og bruk denne til å fjerne "slagg" som ligger igjen i rørene ved å rengjøre til sluket som røret går til, stak både fra vannlås og fra sluk der som du ikke rekker helt gjennom fra den ene siden. Spyl godt igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...