Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkortdriver på Packard Bell laptop (svart skjerm, random om bios dukker opp eller ikke)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en liten stund slitt med noe som mest sansynlig er en driverfeil på skjermkortet på laptopen min. Operativsystemet er Windows Vista Premium 32bit, og skjermkortet er et (litt usikker egentlig) Nvidia Geforce 7300 GS.

 

Det startet med at skjermen gikk i svart en sjelden gang, og pc'en måtte restartes. Siden jeg var på fjellet uten internett fikk jeg ikke lastet ned og innstallert ny driver umiddelbart.

Etter hvert gikk skjermen oftere og oftere i svart, og til slutt sluttet pc'en helt å vise skjermbilde.

 

Nå er det helt tilfeldig om BIOS'en vises eller ikke, om operativsystemet loader (mot slutten av loadinga går skjerme i svart), eller om det kommer opp valg av oppstartsmåte; type "oppstartsverktøy", "sikkermodus", "starte windows på vanlig måte".

Det hender også at det kommer opp en bluescreen hvis pc'en får stå lenge nok som sier at det er en type skjermdriverfeil (dette kommer opp etter at operativsystemet har loadet, hvis det loader i det hele tatt. som jeg skrev er dette tilfeldig)

 

(Hva som skjer har ingenting å si, skjermed går i svart etter hvert uansett)

 

 

Hva bør jeg gjøre? (Hva kan jeg gjøre; siden det er en laptop nytter det ikke å ta ut skjermkortet)?

 

Takker så mye på forhånd :)

 

 

Edit: antivirus er kjørt i sikkermodus, og ingenting er funnet.

ellers har jeg også kjørt minnetest, og også der er ingen feil funnet.

Endret av xdye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg klar over, men de gangene bios åpnes og operativsystemet loades, kommer det opp en bluescreen som sier at det er en skjermdriverfeil. (men jeg aner ærlig talt ikke hva annet som kan være galt, eller hvordan jeg kan fikse det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...