Gå til innhold

Samsung GX-1L! Tilbehør?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd - uten hell å finne tilbehør til et kamera. Det dreier seg om Samsung GX-1L, som en kompis av meg har.

Jeg var selvsagt imot samsung fra første stund han sa at han skulle ha det, grunnet lite kompabilitet med tilbehør. Så langt har jeg funnet 1 (skriver en) linse, og det var på finn.no. Er det noen nettbutikker evnt. andre plasser du kan finne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung er kompatibelt med nær sagt alt til Pentax, så ingen grunn til å fortvile - Pentax er det tredje største merket i Norge. Hva gjelder GX-1L, som vel egentlig er en Pentax *ist av ett eller annet slag, så er det et fin-fint kamera. Det er bare å slå seg løs!

 

Edit: Samsung kaller vel forøvrig "sine" objektiver for Schneider-Kreuznach. De er også Pentax-designet og -kompatible.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Som allerede nevnt er Samsung speilrefleks det samme som Pentax, bare med annen logo og andre menyer.

 

GX-1L er det samme som Pentax *ist DL eller DL2 (eneste forskjellen mellom DL og DL2 er egentlig størrelsen på lcd-displayet bakpå) Det er forgjengeren til Pentax K100D som stort sett bare hadde billedstabilisator som ekstra egenskap.

 

Du kan bruke alle pentaxobjektiv autofokus og manuellfokus med bajonettfatning. Du kan også bruke de med skrufatning (les: 1960-70-tall) ved hjelp av et lite adapter. Alle Samsung-objektiv er egentlig Pentax, men har fått annet navn, logo og blå stripe i stedet for grønn. 18-55 og 50-200 er f.eks helt identiske og går omhverandre på de forskjellige kameraene.

 

Blitzer som støtter PTTL (f.eks 360FGZ og 540FGZ) fungerer også sammen med det kameraet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...