Gå til innhold

Hjelp til nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger litt hjelp ang. kjøp av nytt skjermkort etter at mitt Geforce 8600GT tok kvelden :p

Oppsettet mitt er

Intel Core2 CPU 4300 @ 1.80GHz og 2GB RAM. Tenkte å bruke maks 2500kr :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg er noen kjempeekspert på pc-HW, men er vel lite vits å bruke opp mot 2500kr på et skjermkort, med den cpuen du har. Vil vel få en kraftig bottleneck med CPUen isåfall.

Da ville jeg heller kjøpt et rimelig skjermkort, og heller spart til å få en skikkelig oppgradering senere. nvidia 9XXX serien er vel ganske rimelig nå, selv om det fortsatt er litt overproposjonert i forhold til CPU og ram?

For all del, rett meg om jeg tar feil.

Skrevet

Forsåvidt enig i SiMoB, men 4870 er så rimelig nå at du vil kunne ha stor glede av det selv med såppas store flaskehalser.

Jeg ville kjøpt 4870, og lagt de kronene du sparer (2500-1500) i mer RAM og en E8400 ;)

4870 er et rått kort i forhold til pris. Vil være verdt det i lengden :)

Skrevet

enig med de to overstående innleggene. cpu'n vil gjøre at du ikke får utnyttet kortet optimalt, og da er det lite vits i å betale for mye...

Bytt ut cpu ram og hk så får du fullt utbytte, dog må du legge til litt mer i potten.

Skrevet

DA kan det være lurt å gå for nVidia.

Ett GTS 250 nå, sammen med en bedre CPU og litt mer RAM (Hvilken ram har du nå?) blir konge.

Så når du skal oppgradere så kjøper du et likt skjermkort som du setter i sli. Var supertilbud på komplett her om dagen på et GTS 250 fra XFX, så tenker det er mange som selger dem billige nå på bruktmarkedet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...