Gå til innhold

Trading i S.T.A.L.K.E.R.: Clear sky - Gidder noen å forklare?


Anbefalte innlegg

Har her et våpen "AC96/2" som er verdt 6000 RU. Hvordan har det seg at når jeg selger det våpenet får jeg ikke mer enn 348 RU for det. Og hvis jeg vil kjøpe det samme våpenet fra en butikk må jeg ikke betale 6000 RU, men 12000 RU!!!!!!! HVA I H*LVETE!!! Dette gjør trading fullstendig umulig å tjene på, pluss at å kjøpe ting som rustninger som kan koste meg 20-40000 RU tar ukevis å spare opp til, og i tillegg må jeg jo ha ammo osv.

 

Er det noe med trading systemet i stalker jeg ikke forstår? For så langt er det fullstendig urettferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har her et våpen "AC96/2" som er verdt 6000 RU. Hvordan har det seg at når jeg selger det våpenet får jeg ikke mer enn 348 RU for det. Og hvis jeg vil kjøpe det samme våpenet fra en butikk må jeg ikke betale 6000 RU, men 12000 RU!!!!!!! HVA I H*LVETE!!! Dette gjør trading fullstendig umulig å tjene på, pluss at å kjøpe ting som rustninger som kan koste meg 20-40000 RU tar ukevis å spare opp til, og i tillegg må jeg jo ha ammo osv.

 

Er det noe med trading systemet i stalker jeg ikke forstår? For så langt er det fullstendig urettferdig.

 

Ja, det er fullstendig urettferdig. For eksempel er verdien av en AC96 6000 rubler, dvs dette er sannsynligvis hva våpenet ville ha kostet utenfor sonen. I sonen hersker en mafiaøkonomi der alle tar hva de kan få, og du må gi dobbelt så mye. Ettersom bare noen få har lov til å handle våpen, vil de gi deg så lite som mulig, for eksempel 600 rubler. Prisen for et våpen i sonen er direkte avhengig av standarden på det aktuelle våpnet. Er det "halvveis nedslitt" får du bare halvparten av hva du får for et perfekt eksemplar. Så når du er rundt og plyndrer, lønner det seg å la nedslitte våpen ligge og bare bruke tid på å drasse bra våpen til traderne. Mafiaøkonomien kommer langt klarere fram i SoC, der traderne er svært opptatt av å likvidere "uavhengige" aktører i markedet.

 

I Shadow of Chernobyl var det slik at det var altfor lett å få tak i penger. Litt uti spillet var det rett og slett ikke noen utfordring lenger. Dette er justert litt i Clear Sky.

 

Selv har jeg helt sluttet å handle med våpen og beskyttelsesdrakter mv. Pengene kommer jo unektelig langsommere på den måten, men til gjengjeld er spillene mer utfordrende, og jeg slipper å føle meg dum fordi jeg bruker massevis av min tid på å oppnå penger til ting det kanskje er morsommere ¨å skaffe seg på annen måte, eller som jeg kanskje kan klare meg bedre uten. Resultatet er mer tid til egentlig spill.

 

Sun Zi

http://www.vedvannkanten.com/Spill/engClearSky.html

Lenke til kommentar

Så trading systemet i stalker suger virkelig så mye!? Jeg trodde kansje dette var en lignende situasjon jeg møtte på i oblivion, hvor jeg ble fortalt åssen jeg pruter i butikkene :p

 

Men trading i stalker er virkelig noe av det dårligste jeg har sett. Jeg ble gitt en oppgradert "sunshine" drakt som var verdt over 20.000 RU. I en butikk ble jeg tilbudt 67 RU for den. 67!!! Det er under en tre-hundredel av verdien!

 

Dette burde fikses ASAP med en patch

Lenke til kommentar
Dette burde fikses ASAP med en patch

 

Eller en mod.

 

Tror faktisk det finnes mod'er, men hva vil man ha ut av spillet? På flere fora har jeg sett klager og ønsker om mer av ditt og mer av datt, men stalker-spillene er ikke "skytespill" som man kan frese gjennom på noen få timer - eller man kan, men da har man i grunnen kjøpt feil spill og gått glipp av hele den "fortryllelsen" som gjør at mange spiller stalker måneder igjennom og gang etter gang. Det dreier seg om å overvinne vanskeligheter, finne ut av problemer, legge planer osv. I grunnen dreier det seg om å bruke hue! Så slutt å klage over traderne i Clear Sky: dere trenger dem ikke for annet enn noen kjøp av stash-info og for å få belønning for utførte oppgaver. Spill heller gjennom hele spillet fram til brua før Limansk og kom tilbake til sonen og utkjemp alle fraksjonskrigene - vinn for alle fraksjoner og få belønning fra alle - uten å bryte spillet. Da har dere spilt Clear Sky som det skal spilles! (og har selvfølgelig alle artifaktene i spillet også, dét sier seg selv :cool: )

 

Farvel så lenge, barn. Jeg har viktige ting å gjøre i Rostok!

 

Sun Zi

Endret av sunzi
Lenke til kommentar
Men trading i stalker er virkelig noe av det dårligste jeg har sett. Jeg ble gitt en oppgradert "sunshine" drakt som var verdt over 20.000 RU. I en butikk ble jeg tilbudt 67 RU for den. 67!!! Det er under en tre-hundredel av verdien!

Noen ganger vil ikke traderne kjøpe enkelte ting i det hele tatt. Tar du med Sunshine-drakta til Swamps, får du 8500 for den om den er lite brukt. Også bra sted å selge våpen. Kanskje litt langt å dra, men tar du med et passende lager av 9x18 ammo, russisk geværammo, håndgranater og medkits kan du gjøre bra handel ved å ta en runde til alle squads i området og spørre hva de trenger. En annen trader som kan besøkes, er Duty-traderen i hula i Red Forest. Han gir topp pris for prima kvalitet oppgraderte 96-modell russiske geværer. Han har ikke mye penger, men en del litt sjeldne varer som du kan bytte til deg på denne måten.

 

Sun Zi

Endret av sunzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...