Gå til innhold

Harddisk&CDrom vises ikke i min datamaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har 2x HDD, en på 250gb og en annen på 180gb. Den største vises i min datamaskin, men det gjør ikke den minste. De har forskjellige utganger, men er ganske sikker på at jeg har kobla til dem rekti (har kobla til SATA og POWER). HDD'en som ikke funker er en gammel WD2000JD-22HBB0 på 200 gb. Jeg klarte heller ikke å finne en driver hvis det er nødvendig.

Jeg har to CD/DVD-Rom:

Samsung TS-H352 og

NEC ND-3550A.

Jeg fant driveren til NEC-3550A, men ikke Samsung TS-H352. Jeg installerte driveren, men likevel vises verken NEC'en eller Samsung i min datamaskin. Har installert driveren til NEC'en og er 100% sikker på at jeg har kobla dem rektig (Kan utløse begge). Så problemet mitt er altså at jeg ikke får starta/installert/Sett film fra CD/DVD siden jeg verken får autoplay eller at de vises i min datamaskin.

Det kan godt ha noe med at når jeg installerte Windows Ultimate (CD) slettet/deaktiverte jeg disse Harddisken og CDROM'en fra ''hardware'' lista du får opp når du installerer windows. Da må jeg isåfall installere og aktivere den på nytt i Windows, noe jeg ikke vet hvordan jeg gjør.

Både Harddisken og CDROM'ene som ikke vises i min datamaskin har blitt plukket av tidligere maskiner for at min nåværende maskin skal bli bedre, så dette er ikke noe nytt.

Jeg er rimelig ny til bygging av PC, så jeg trenger en god del hjelp på veien! Takker for all hjelp på forhånd! Settes stor pris på!

Mvh Daniel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...